Podobnie jak w przypadku poprzednich generacji, najnowsza Skoda Octavia Scout bazuje na wersji Combi. Z zewnątrz różni się ona od standardowej siostry czarnymi nakładkami na zderzaki, nadkola i progi, a także srebrnymi osłonami podwozia. Ponadto prześwit w porównaniu do bazowej Octavii wzrósł o 33 mm na korzyść Scouta. Auto seryjnie toczy się na 17-calowych felgach z lekkich stopów. We wnętrzu natomiast zaledwie kilka detali uzmysłowi kierowcy, że jeździ nieco uterenowioną odmianą czeskiego bestsellera. Wprawny obserwator zauważy m.in. napis "Scout" na kierownicy oraz drążku zmiany biegów, a także nieco inny styl wykończenia przestrzeni pasażerskiej.
Sprawdź też: Skoda Superb Outdoor w Polsce: CENA wszechstronnego kombi od 105 550 zł
Pod maską najnowszej Octavii Scout może pracować jeden z dwóch silników wysokoprężnych lub motor benzynowy. W uterenowionej Skodzie napęd trafia na wszystkie koła za pomocą układu Haldex piątej generacji. Producent chwali się, że nowe rozwiązania pozwoliły na wzrost siły pociągowej w porównaniu z poprzednią generacją o 25% (do 2 ton). Dodatkowo powiększeniu uległy kąty natarcia i zejścia, co powinno pozwolić na zjechanie z utwardzonych dróg, na szlaki nieco rzadziej uczęszczane przez kierowców.
Najnowsza generacja Skody Octavii Scout pojawi się na tegorocznym, marcowym 84. Salonie Samochodowym w Genewie. Podczas prezentacji modelu producent powinien ujawnić więcej szczegółów dotyczących uterenowionego kombi.