Nowa Skoda Scala w wersji G-Tec to oszczędność na wielką skalę

2019-06-29 12:43

Czeski producent samochodów ma w swojej ofercie naprawdę masę wszelakich jednostek napędowych. Od nowoczesnych benzyn, przez sprawdzone diesle, aż po te napędzane... gazem. Niedługo po premierze nowego hatchbacka, Skoda wprowadziła do oferty fabryczną instalacją gazową. Skoda Scala G-Tec to drugi po Octavii samochód napędzany paliwem CNG.

Skoda Scala w wariancie G-Tec to zaraz po Octavii drugi w historii Skody samochód napędzany gazem ziemnym, który zadebiutuje w czwartym kwartale 2019 roku. Trzycylindrowa jednostka napędowa G-Tec o pojemności 1-litra jest wspomagana turbosprężarką, co przekłada się na moc 90 KM i 160 Nm momentu obrotowego i spełnione normy emisji spalin Euro 6d-Temp. Moment obrotowy jest przenoszony na przednią oś za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej.

Sprawdź też: TEST, OPINIA - Skoda Scala 1.5 TSI 150 KM DSG7 Style: przepis na nowy przebój

Zdaniem producenta, uzupełnienie wszystkich trzech zbiorników gazu CNG pozwoli na pokonanie 410 kilometrów. Po dodaniu do tego baku paliwa o pojemności 9 litrów Skoda Scala G-Tec powinna przejechać nawet do 630 kilometrów. Ponadto jazda na CNG pozwala Scali zmniejszysz emisję dwutlenku węgla o 25 proc.

Wszystkie trzy zbiorniki zostały ukryte w tylnej części podwozia, ale nie wpłynęło to bardzo na wielkość przestrzeni bagażowej. W konfiguracji G-Tec Scala dysponuje 339 litrami przestrzeni bagażowej, co jest o 128 litrów mniej, niż w wersjach benzynowych i wysokoprężnych.

Zobacz: Skoda Scala - zobacz polski CENNIK bogato wyposażonego następcy Rapida

Nadwozie Scali G-Tec od reszty wersji nie różni się wcale, poza jednym dodatkowym emblematem. Dodatkowo na liście wyposażenia standardowego niezmiennie znajduje się asystent pasa ruchu, aktywny tempomat z systemem awaryjnego hamowania w mieście oraz LED-owe reflektory z przodu i z tyłu. Skoda Scala z jednostką G-Tec będzie dostępna w wersjach wyposażenia Active, Ambition oraz Style.

Nasi Partnerzy polecają