Skoda Scala w wariancie G-Tec to zaraz po Octavii drugi w historii Skody samochód napędzany gazem ziemnym, który zadebiutuje w czwartym kwartale 2019 roku. Trzycylindrowa jednostka napędowa G-Tec o pojemności 1-litra jest wspomagana turbosprężarką, co przekłada się na moc 90 KM i 160 Nm momentu obrotowego i spełnione normy emisji spalin Euro 6d-Temp. Moment obrotowy jest przenoszony na przednią oś za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej.
Sprawdź też: TEST, OPINIA - Skoda Scala 1.5 TSI 150 KM DSG7 Style: przepis na nowy przebój
Zdaniem producenta, uzupełnienie wszystkich trzech zbiorników gazu CNG pozwoli na pokonanie 410 kilometrów. Po dodaniu do tego baku paliwa o pojemności 9 litrów Skoda Scala G-Tec powinna przejechać nawet do 630 kilometrów. Ponadto jazda na CNG pozwala Scali zmniejszysz emisję dwutlenku węgla o 25 proc.
Wszystkie trzy zbiorniki zostały ukryte w tylnej części podwozia, ale nie wpłynęło to bardzo na wielkość przestrzeni bagażowej. W konfiguracji G-Tec Scala dysponuje 339 litrami przestrzeni bagażowej, co jest o 128 litrów mniej, niż w wersjach benzynowych i wysokoprężnych.
Zobacz: Skoda Scala - zobacz polski CENNIK bogato wyposażonego następcy Rapida
Nadwozie Scali G-Tec od reszty wersji nie różni się wcale, poza jednym dodatkowym emblematem. Dodatkowo na liście wyposażenia standardowego niezmiennie znajduje się asystent pasa ruchu, aktywny tempomat z systemem awaryjnego hamowania w mieście oraz LED-owe reflektory z przodu i z tyłu. Skoda Scala z jednostką G-Tec będzie dostępna w wersjach wyposażenia Active, Ambition oraz Style.