Trzecia generacja Superba kontynuuje historię sukcesu limuzyny z Czech. W tym aucie klienci doceniają m.in.: nadzwyczaj obszerne wnętrze, elegancką stylistykę, sprawdzoną technikę Volkswagena, wysoki komfort jazdy, przywiązanie do bezpieczeństwa, czy bardzo dobry stosunek ceny do jakości.
Nowy Superb został oparty o najnowszą ósmą generację Volkswagena Passata. Korzysta z lekkiej platformy podłogowej oraz jednostek napędowych stosowanych właśnie w Passacie. Do wyboru w sumie będzie 8 silników - pięć benzynowych (o mocach od 125 KM do 280 KM) i trzech wysokoprężnych (od 120 KM do 190 KM). Wszystkie spełniają normy emisji EURO 6 a za przeniesienie napędu mogą odpowiadać przekładnie manualne lub automatyczne tupu DSG.
Czytaj też: Nowa Skoda Fabia z fabryczną instalacją LPG
Nadwozie wykonano z wielką dbałością o szczegóły. Widać wyważone kąty i ostro zakończone krawędzie. Formy świateł nabrały trójkątnych kształtów, trójwymiarowych motywów oraz dostały diodową technologię. To wszystko ma prezentować dążenie marki do perfekcyjnego wykończenia.
Bagażnik oferuje rekordową pojemność aż 625 litrów. Zrezygnowano jednak z unikatowego systemu zmiennego otwierania pokrywy kufra Twindoor. Teraz Superb to znów standardowe nadwozie typu liftback z tradycyjną klapą bagażnika. Prosta i zarazem elegancka forma wnętrza ma być nadzwyczaj funkcjonalna i ergonomiczna. Materiały użyte do wykończenia są bardzo dobrej jakości.