Rewelacyjnie odnajdująca się na zatłoczonych ulicach Toyota Aygo przeszła zdecydowany lifting. Auto zachowuje rozpoznawalny znak X z przodu, który teraz ma bardziej trójwymiarową strukturę. Przód otrzymał przeprojektowane przednie reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej dostępnymi w standardzie w każdej wersji wyposażenia. Dolna część znaku X obramowuje grill. Stylistyczny akcent podkreślający dolną krawędź reflektorów może być wykończony w kolorze czarnym oraz srebrnym. Tył zdobią nowe światła o rozpoznawalnym kształcie.
Mocniejszy i oszczędniejszy silnik
Toyota udoskonaliła silnik 1.0 VVT-i. Moc została zwiększona do 72 KM (przy 6000 obr./min.). Jednostka wyróżnia się lepszą charakterystyką momentu obrotowego, którego wysokie wartości są dostępne przy niższych obrotach (93 Nm przy 4400 obr./min.). Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s (o 0,4 s szybciej) i rozpędza się do 160 km/h.
TEST: Toyota Aygo - powiew świeżości w klasie mini
Silnik jest zgodny z najnowszą normą emisji spalin Euro 6.2. Średnie zużycie paliwa dla standardowej wersji zostało ograniczone z 4,1 do 3,9 l/100 km (NEDC), co przekłada się na niższą o 5 g/km emisję CO2, która wynosi teraz 90 g/km. Wersja Eco przynosi dodatkowe oszczędności – zużywa tylko 3,6 l/100 km (NEDC) i emituje 83 g/km CO2. Według nowej procedury homologacyjnej (zgodnie z regulacją EC 2017/1153 oraz EC 2017/1231), emisja CO2 dla standardowej wersji wynosi 93 g/km, zaś dla odmiany Eco 86 g/km.
Dwie edycje specjalne
Aygo Prime x-cite wyróżnia się nowym lakierem Magenta oraz czarnym dachem. Auto otrzymało także 15-calowe, aluminiowe obręcze kół o czarnym wykończeniu, tapicerkę ze specjalnej tkaniny Manhattan z przeszyciami w kolorze Magenta, kolorowe wykończenia wentylatorów i dźwigni zmiany biegów oraz tablicę rozdzielczą w kolorze Piano Black.
Czytaj: TEST Toyota Yaris GRMN 1.8 Dual VVT-i
Aygo Prime x-treme ma czarne nadwozie z czarnym obramowaniem przednich reflektorów kontrastujące ze sportowym oklejeniem i lusterkami bocznymi w kolorze Cyan. 15-calowe, aluminiowe koła o 10 ramionach otrzymały pierścienie w kolorze Cyan. We wnętrzu znajdziemy ozdobne elementy wykończenia oraz skórzano-materiałowe obicia siedzeń.
Obie edycje specjalne są wyposażone m.in. w kierownicę wielofunkcyjną, system multimedialny Toyota x-touch z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7", interfejsem Android Auto oraz Apple CarPlay, kamerę cofania i światła przeciwmgielne. Lakier metalizowany w obu wersjach jest oferowany bez dopłaty.
Toyota Aygo - polski CENNIK
Podstawowa cena pojazdu wynosi 36 900 zł. Wyższa wersja x-play kosztuje od 42 900. Edycje specjalne Prime x-cite oraz Prime x-treme są dostępne od 52 500 zł. Wysokość miesięcznej raty finansowania w programie Leasing SmartPlan, obejmującej darmowe przeglądy serwisowe, rozpoczyna się od 399 zł netto.
Pakiet Cool & Safe o wartości 3000 zł obejmuje automatyczną klimatyzację, automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu dwa systemy bezpieczeństwa czynnego – układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) i układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA). Ich zadaniem jest zapobieganie kolizjom lub ograniczanie ich skutków w wielu różnych sytuacjach na drodze.
Pełna specyfikacja nowego Aygo jest dostępna tutaj - KLIKNIJ
.
wersja | x | x-play | PRIME x-cite | PRIME x-treme |
wersja 3-drzwiowa | ||||
1.0 VVT-i 72 KM 5 M/T | 36 900 zł | 42 900 zł | - | - |
wersja 5-drzwiowa | ||||
1.0 VVT-i 72 KM 5 M/T | 37 900 zł | 43 900 zł | 52 500 zł | 52 500 zł |
1.0 VVT-i 72 KM 5 x-shift | 41 500 zł | 47 500 zł | 56 100 zł | 56 100 zł |