Ten model wszyscy znają! Toyota Aygo do końca 2021 roku była w Polsce najchętniej wybieranym samochodem w segmencie A, który stanowił ponad połowę sprzedaży małych samochodów. W ubiegłym roku do klientów trafiło równo 7 tys. egzemplarzy, czyli aż o 45 proc. więcej, niż w roku 2020. Wygląda na to, że japoński maluch podoba się Polakom, bo aż 250 egzemplarzy nowej generacji zostało zamówionych w przedsprzedaży, która ruszyła 20 grudnia. W najnowszym wydaniu auto ma jeszcze więcej do zaoferowania - jest większe, bezpieczniejsze i lepiej wyposażone. Ceny bazowych wariantów startują od 58 900 zl. Co za to dostajemy?
Jeszcze większa
Nowy model jest zbudowany na platformie GA-B, która posłużyła do zbudowania nowego Yarisa i Yarisa Cross. W porównaniu z poprzednikiem nowa Toyota Aygo X jest o 235 mm dłuższa (3700 mm), 125 mm szersza (1740 mm), 65 mm wyższa (1525 mm) oraz ma większy o 90 mm rozstaw osi (2430 mm). Auto ma też większy prześwit, w wyniku za kierownicą siedzi się wyżej. Urósł również bagażnik - teraz jego pojemność wynosi 231 litrów (+63 litrów).
Nowe rozwiązania
Zbudowanie auta na nowej platformie pozwoliło inżynierom na zastosowanie nowej skrzyni automatycznej Multidrive S, zaawansowanych systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense 2.5 oraz rozbudowanego systemu multimediów Toyota Touch 2 z z Apple CarPlay i Android Auto.
Bogate wyposażenie
Polski cennik otwiera wersja Active. Bazowy wariant już w standardzie posiada klimatyzację, najnowsze multimedia, wielofunkcyjną kierownicę oraz regulowaną kolumnę kierownicy. Na dodatek już w "podstawie" ma pelny pakiet systemów wsparcia kierowcy tj. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia, asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA), automatyczne światła drogowe (AHB), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), a także system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS) i system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall).
Więcej, za niewiele więcej
Wyższa odmiana Comfort zawiera pełne wyposażenie odmiany Active, a do tego posiada m.in. kamerę cofania, skórzaną kierownice, obrotomierz, lepiej wygłuszone wnętrze i regulację fotela kierowcy. Mały crossover w tym wydaniu startuje od 60 900 zł ze skrzynią manualną. Do automatycznej przekładni Mutlidrive S trzeba dopłacić 5 tys. zl. Wersja Style natomiast wnosi do ww. wyposażenia dwukolorową kompozycję nadwozia, tylny dyfuzor, 17-calowe felgi, światła przeciwmgielne i przyciemniane tylne szyby. Co więcej od tego poziomu dostępnych jest więcej lakierów tj. Chili Red, Juniper Blue, Ginger Beige oraz Cardamom Green. W kabinie z kolei pojawiają się kolorowe akcenty, ciemna podsufitka i większy ekran systemu infotainment. Aygo X w wersji Style jest dostępne od 64 900 zł. Auto można wzbogacić o pakiety Tech i Vision.
Można mieć więcej
Na tym jednak nie koniec, bowiem na liście znajduje się jeszcze wersja Executive oraz specjalna wersja Aygo X Limited. W tej pierwszej do wszystkiego co już poznaliśmy, dochodzi nowy moduł łączności z kartą SIM, lepszy system multimedialny Toyota Smart Connect, 18-calowe felgi, światła w technologii LED, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, automatyczna klimatyzacja i 9-calowy wyświetlacz. Dodatkowo na pokładzie pojawiają się podgrzewane fotele, czujnik deszczu i tapicerka z elementami skóry ekologicznej. W tym wydaniu ceny startują od 73 900 zł.
Najbardziej rozbudowaną wersją jest Aygo X Limited. Można ją rozpoznać po specjalnej, dwukolorowej kompozycji lakieru Cardamom Green z czarnym kolorem Eclipse Black na dachu i tylnej części karoserii, podkreślonej zdobieniami w kolorze Mandarina Orange. Więcej kontrastowych zdobień pojawia się również w kabinie. Do tego zyskujemy bezkluczykowy dostęp i zdalnie sterowaną za pomocą aplikacji klimatyzację. W tym bojowym wcieleniu nowe Aygo X kosztuje co najmniej 77 900 zł.
Toyota Aygo X - co pod maską?
Toyota Aygo X jest napędzana silnikiem 1.0 VVT-i o mocy 72 KM z systemem Start&Stop. Do wyboru jest 5-stopniowa manualna skrzynia biegów lub automatyczna przekładnia Multidrive S. Samochód zużywa od 4,7 l/100 km i emituje od 107 g/km CO2. Zbiornik paliwa mieści 35 litrów. Maksymalna prędkość auta wynosi 158 km/h dla skrzyni manualnej i 151 km/h dla przekładni automatycznej. Promień zawracania crossovera to 4,7 m.