Nowa Toyota Century: japoński Rolls-Royce

2017-10-05 17:21

Nieznany w Europie flagowy model Toyoty, pełniący służbę na japońskim dworze cesarskim, doczekał trzeciej generacji. Zbudowana z myślą o wożeniu monarchów luksusowa Toyota Century, zamiast potężnego V12 pod maską, otrzymała napęd hybrydowy oparty o 5-litrowy silnik benzynowy V8.

W swojej 50-letniej historii Toyota Century doczekała się zamówień na specjalnie przygotowane, opancerzone limuzyny dla cesarza Akihito i cesarzowej Michiko. Samochody te zamawiał także japoński rząd. Produkcję drugiej generacji modelu zakończono w lutym 2017 roku i wtedy nie wiadomo jeszcze było, czy limuzyna znajdzie kontynuację. Teraz oficjalnie wiadomo, że Japończycy przygotowali następcę, a oficjalny debiut zaplanowano na październikowe targi motoryzacyjne w Tokio. To właśnie podczas tokijskiej wystawy w 1967 r. zaprezentowano pierwszą generację tego auta.

Zobacz: Lexus LS piątej generacji: wyrafinowany flagowiec

Nowy model to efekt połączenia tradycyjnej mistrzowskiej sztuki rzemieślniczej, tak charakterystycznej dla japońskiej kultury, z nowoczesnymi ekologicznymi technologiami i maksymalnym komfortem pasażerów. Auto o długości 5335 mm, szerokości 1930 mm i wysokości 1505 mm, jest napędzane układem hybrydowym z silnikiem V8 o pojemności 5 litrów z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Eleganckie nadwozie z rozstawem osi liczącym 3090 mm zostało zaprojektowane w tradycyjnym japońskim stylu, z charakterystycznym przednim grillem i czarnym obramowaniem tylnych świateł.

Komfort jazdy zapewniają bardzo sztywne nadwozie, specjalnie dopasowane zawieszenie oraz nowo opracowane opony ograniczające wibracje na nierównościach dróg. W zadbaniu o bezpieczeństwo pasażerów kierowcę będzie wspierał rozbudowany pakiet Toyota Safety Sense wykorzystujący technologię radarową o zwiększonym zasięgu i precyzji, a także układ monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych i system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku