Z ponad 60-letnią historią Land Cruiser jest legendą samochodów terenowych. Przez te lata auto z napędem na cztery koła, zbudowane na ramowym podwoziu, wyrobiło sobie dobrą reputację wśród użytkowników. Od momentu debiutu w 1951 roku, jego kolejne generacje zdobyły ponad 6 milionów klientów.
Poprawiony wygląd
Zmodernizowana wersja Land Cruisera pod względem rozmiarów pozostała bez zmian. Długość wynosząca 4780 mm urosła zaledwie o 20 mm (wersja 3-drzwiowa 4335 mm długości). Kąt natarcia nadal ma 32 stopnie, kąt rampowy 22 stopnie, kąt zejścia 25 stopni, przechył boczny 42 stopnie, zdolność pokonywania wzniesień o nachyleniu wynosi 42 stopnie, a głębokość brodzenia sięga 70 cm.
Przeczytaj: Toyota RAV4 2.2 D-4D 4x4 - TEST czwartej generacji japońskiego hitu
Dość łagodny przód zastąpiono jeszcze większą, chromowaną atrapą wlotu powietrza do silnika, z wyżej poprowadzoną linią maski. Pionowe poprzeczki grilla przechodzą bezpośrednio w część zderzaka. Reflektory również zmieniły się diametralnie, nabierając futurystycznego designu ze światłami do jazdy dziennej LED. Poza tym pas przedni dostał przerysowany zderzak i inne światła przeciwmgielne. Tak samo nieco zmieniła się tylna części nadwozia z poprawionymi lampami, noszącymi oznaczenie modelu Land Cruiser. Na drzwiach bagażnika pojawiło się większe, chromowane wykończenie wokół tablicy rejestracyjnej. Uzupełnieniem są nowe wzory felg 17- i 18-calowych.
We wnętrzu nie widać żadnej większej designerskiej rewolucji. Dodano kolejne pozycje wykończenia i wzbogacono wyposażenie. Nowy jest panel górny konsoli centralnej, panel obsługi funkcji terenowych, zestaw zegarów z 4.2-calowym wyświetlaczem centralnym, oraz poprawiony projekt trzeciego rzędu siedzeń i nowe możliwości kolorystyki wnętrza.
Układ napędowy i jezdny
W Europie dla Land Cruisera 150 dostępne będą dwa silniki. Pod maską może pracować silnik benzynowy V6 o pojemności 4.0-litra o mocy 282 KM i 385 Nm, lub wysokoprężny 3.0 o mocy 190 KM i 420 Nm. W przypadku tego drugiego silnika dostępny jest moduł PowerBoost, zwiększający moc do 225 KM i 500 Nm. Wersja benzynowa występuje z automatyczną, 5-stopniową skrzynią biegów, natomiast wersja z silnikiem Diesla z manualną skrzynią 6-stopniową lub automatyczną 5-stopniową. Prędkość maksymalna w obu wersji silnikowych nie przekracza 180 km/h.
Sprawdź: Najpopularniejsze modele marki Toyota w 2013 roku
Podwozie skonstruowane na ramie charakteryzuje się dużą wytrzymałością. Jazdę w terenie poprawiają liczne elektroniczne systemy (A-TRC, Multi Terrain Select, Crawl Control, Multi Terrain Monitor). Modernizacji poddane zostały elementy zawieszenia z zestawem stabilizatorów o zmiennej sztywności (Kinetic Dynamic Suspension System). KDSS pozwala na wykrzyż kół w trudnym terenie. Podobnie jak do tej pory dostępne jest także aktywne zawieszenie z trzema trybami pracy: normalnym, komfortowym i sportowym. Dodatkowo tylne zawieszenie ma regulowaną wysokość i system auto-poziomowania. Stały napęd na cztery koła obejmuje centralny mechanizm różnicowy typu LSD, który automatycznie rozdziela moment obrotowy na przednią i tylną oś w proporcji od 50/50 do ok. 30/70, w zależności od warunków. Dostępne jest także centralna i tylna blokada mechanizmu różnicowego.
Cena w Polsce
Na polskim rynku znajdują się trzy wersje wyposażeniowe: Prado, Premium oraz Executive, które można dodatkowo personalizować dwunastoma pakietami wyposażenia dodatkowego. Jest jeszcze wersja specjalna, bogato wyposażona Invincible. Ceny rozpoczynają się od 189 000 zł za wersję 3-drzwiową, lub od 199 000 zł. za nadwozie 5-drzwiowe.