Z pierwszych zdjęć, które trafiły do sieci można wywnioskować, że japońscy konstruktorzy mocno zaszaleli z wyglądem swojej hybrydy. Auto upodobniło się do wodorowego modeli Mirai, co przy dość konserwatywnych gustach europejskich klientów może się średnio podobać.
Czytaj: TEST Toyota Yaris Hybrid po liftingu: ekologia wymaga wyrzeczeń
Nowy Prius również urósł. Auto mierzy teraz 4550 mm długości (wcześniej 4460 mm), 1770 mm szerokości (1745 mm wcześniej), 1490 mm wysokości (tyle samo co wcześniej), a rozstaw osi mierzy 2700 mm (bez zmian). Minimalnie większe rozmiary mają przełożyć się na ilość miejsca w środku.
Nowa generacja Toyoty Prius ma mieć przeprojektowany również napęd samochodu. Pod maską znajdziemy benzynowy silnik 1.8 VVT-i, który generuje 105 KM (77 kW). Współpracuje z nim elektryczna jednostka, która dodatkowo produkuje 90 KM (66 kW). Cała moc nowej Toyoty Prius ma oscylować w okolicach 150 KM (110 kW).
Nie przegap: TEST Toyota Auris Touring Sports vs. Honda Civic Tourer
Akumulatory, które znajdą się na pokładzie nowej Toyoty Prius mają zapewnić zasięg około 50 km na jednym ładowaniu. W wersji plug-in hybrid istnieć będzie możliwość doładowania baterii z zewnętrznego źródła. Według niepotwierdzonych informacji, średnie zużycie paliwa ma wynieść zaledwie 1,42 l/100 km.
Nowa Toyota Prius ma zostać zaprezentowana podczas październikowego Salonu Samochodowego w Tokyo.