Nowa Toyota RAV4 debiutuje na targach New York International Auto Show 2018. Pojazd został zbudowany na modułowej platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), zapewniającej jeszcze większy komfort jazdy, większą sztywność nadwozia, lepsze własności jezdne oraz większe bezpieczeństwo. Już wygląd zewnętrzny informuje, że mamy do czynienia z zupełnie nowym autem. Nowocześnie narysowane nadwozie zostało przełamane ostrymi liniami, pojawił się kontrastowy kolor dachu, nie brakuje plastikowych osłon na karoserii typowych dla pojazdów klasy SUV oraz zwiększonego prześwitu.
Przeczytaj koniecznie: Toyota RAV4 Hybrid - TEST długodystansowy. Wszystko co chcesz wiedzieć o SUV-ie
Auto w porównaniu z aktualnie sprzedawaną RAV-ką ma zwiększony rozstaw osi o 30 mm. Długość licząca 4600 mm jest niemal taka sama, ale już znacznie zmniejszony został przedni i tylny zwis, co przełoży się na lepsze właściwości podczas jazdy poza utwardzonymi drogami. Szerokość pojazdu zwiększyła się do 1855 mm (+ 10 mm). Dzięki zmianie rozmiarów podróżni będą mogli liczyć na zwiększony obszar w kabinie, przekładający się na poprawę komfortu. Przestrzeń bagażowa również jest większa i przy okazji bardziej funkcjonalna dzięki składanym tylnym siedzeniom, podwójnej podłodze i siatkom ułatwiającym przewóz drobniejszych przedmiotów.
Nowa Toyota RAV4 będzie dostępna z dwiema jednostkami napędowymi TNGA, odznaczającymi się mniejszym zużyciem paliwa i większą mocą w stosunku do motorów stosowanych w obecnej generacji. Producent informuje w komunikacie prasowym, że nowa hybrydowa jednostka napędowa z 2.5-litrowym silnikiem spalinowym łączy oszczędność paliwa, małą emisję niepożądanych substancji oraz cichą pracę z większą mocą i szybszym reagowaniem na działania kierowcy. Samochód będzie również dostępny z nowym 2-litrowym silnikiem benzynowym oraz manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
W porównaniu do aktualnego modelu zwiększono dynamikę jazdy. Usprawniony został m.in. napęd na wszystkie koła. W wersji konwencjonalnej z dwulitrowym silnikiem benzynowym, zastosowano podwójne sprzęgło i odłączanie tylnego mostu w wersji z automatyczną skrzynią biegów. Dla wersji hybrydowej Toyota opracowała zupełnie nowy system napędu elektrycznego, wyróżniający się bardziej efektywnym wykorzystaniem energii. Drugi silnik elektryczny napędzający tylne koła generuje duży moment obrotowy przy obniżonych stratach energii, zapewniając dzielność w rozmaitych warunkach jazdy przy małym zużyciu paliwa.
Nowa Toyota RAV4 trafi na rynki europejskie w pierwszym kwartale 2019 roku.