Przygotowanie fabryki w Valenciennes do produkcji samochodów w technologii TNGA kosztowało 300 milionów euro, czyli równowartość połowy początkowej inwestycji, dzięki której powstał ten zakład. Do wszystkich hal wprowadzono nowy sprzęt i nowe technologie, znacząco poprawiając przy tym ergonomię i efektywność pracy. Jedną z największych zmian było dodanie 3500 m2 powierzchni, na której zbudowano nowe linie produkcji części z kompozytów oraz warsztat lakierniczy. Dzięki temu komponenty z tworzyw sztucznych do samochodów mogą powstawać na miejscu. Władze TMMF zapowiadają, że do końca 2020 roku liczba pracowników zakładu wzrośnie do 3600 osób, a docelowo osiągnie poziom 4800 zatrudnionych.
Dowiedz się: Czym kusi nowa Toyota Yaris? Dlaczego jest droższa od poprzedniej? Poznaj CENNIK i WYPOSAŻENIE
Rozpoczynając produkcję czwartej generacji Yarisa, robimy pierwszy krok do osiągnięcia ambitnego celu zwiększenia możliwości produkcyjnych naszej fabryki do 300 000 samochodów rocznie. Przyczyni się do tego zupełnie nowy subkompaktowy crossover Yaris Cross. Będzie to już drugi montowany przez nas model, którego produkcja ruszy w połowie 2021 roku. Uruchomienie linii montażowej Yarisa Cross będzie się wiązało z inwestycją kolejnych 100 milionów euro
– powiedział Luciano Biondo, prezydent i CEO fabryki TMMF.
Toyota Yaris to kluczowy model, któremu w ogromnej mierze Toyota zawdzięcza swój sukces w Europie. Yaris niezmiennie cieszy się wśród europejskich kierowców dużą popularnością i doskonałą reputacją innowacyjnego auta. W 2019 roku Yaris odpowiadał za ponad 20% sprzedaży Toyoty w Europie (224 368 egz.).
Od samego początku, tj. od pierwszej generacji debiutującej w 1999 roku, Yaris jest na wskroś europejskim samochodem, zaprojektowanym z myślą o europejskim rynku i produkowanym w regionie. Nowy Yaris otrzymał zupełnie nowe nadwozie o zwartych wymiarach i dynamicznej sylwetce, z przestronnym wnętrzem. Sztywną konstrukcję, nisko położony środek ciężkości i świetne właściwości jezdne zawdzięcza platformie TNGA.
Na to auto czekamy: Debiutuje Toyota Yaris Cross! Ten zupełnie nowy SUV segmentu B ma zostać bestsellerem - ZDJĘCIA, WIDEO
Zaawansowane rozwiązania technologiczne napędu hybrydowego czwartej generacji przekładają się na większe wykorzystanie trybu EV podczas jazdy i ograniczenie o 20% emisji CO2 oraz zużycia paliwa w porównaniu z Yarisem Hybrid obecnej generacji. Nowy Yaris zużywa średnio 3,7 l/100 km i emituje 85 g/km CO2 wg WLTP.
Nowa Toyota została tak zaprojektowana, by stać się najbezpieczniejszym małym samochodem na świecie. Otrzymała wiodące w segmencie systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego. Obejmują one najnowocześniejszą wersję pakietu Toyota Safety Sense, która zawiera zaawansowane funkcje zapobiegania kolizjom lub ograniczania ich skutków w wielu różnych sytuacjach na drodze. Ponadto nowy Yaris wyróżnia się na rynku centralną poduszką powietrzną między kierowcą i pasażerem, która po raz pierwszy trafia do samochodu segmentu B.