Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy zadania. Pierwszy z nich to droga lotnisko (bez węzła) do Lesznowoli (z węzłem) o długości 6,64 kilometra. Wartość kontraktu to 221,4 milionów złotych brutto.
Zobacz też: Polskie drogi należą do najbardziej niebezpiecznych w Europie
Drugim etapem jest pociągnięcie nitki z Lesznowoli do Tarczyna (węzeł Północny). To 14,8 kilometra asfaltu plus remont 17 kilometrów krajowej "siódemki" wycenionych łącznie na 388,7 miliona złotych brutto. Tutaj znajdą się również węzły Antoninów oraz Złotokłos.
Finalnym zadaniem za nieco ponad 203 miliony złotych brutto jest połączenie węzła Tarczyn Północ z obwodnicą Grójca. Na tym odcinku powstanie aż 10 wiaduktów oraz kładka dla pieszych.
Prace projektowe i roboty drogowe będą trwały łącznie 34 miesiące (oprócz zimowych). Maszyny i drogowcy pojawią się na miejscu wiosną 2019 roku. Pierwsi kierowcy wjadą na nowy odcinek w marcu 2021 roku.