Po siedmiu latach nadszedł czas na wymianę Audi A5 Sportback. Nowa generacja to wyostrzony wygląd i zaawansowana technika we wszystkich obszarach. Sylwetka jest atletyczna, sportowa i elegancka zarazem. Stylistyka idzie w parze z dopracowaną aerodynamiką oraz mocnymi jednostkami napędowymi i innowacyjnymi rozwiązaniami z obszaru systemów infotainment i systemów wsparcia kierowcy.
Audi A5 Sportback znacznie urosło we wnętrzu - przestrzeń na wysokości ramion kierowcy i pasażerów to dodatkowe 11 mm, a długość strefy kolan z tyłu jest większa o 24 mm. Duże poczucie przestrzeni tworzy pozioma architektura deski rozdzielczej. Opcjonalne oświetlenie z 30 kolorami do wyboru dekoruje kabinę w pasujący do nastroju sposób. 480 litrowy bagażnik pozwoli zabrać w podróż wszystko co potrzebne.
Przeczytaj: TEST Volvo V40 T4 vs. Audi A3 Sportback 1.4 TFSI
Jako alternatywa do seryjnych zegarów analogowych dostępny jest Audi virtual cockpit. Różne opcje wyświetlania oferują kierowcy dodatkowy komfort. Duży ekran TFT (12,3 cala) dzięki wysokiej rozdzielczości oferuje grafiki bogate w szczegóły. Opcjonalny wyświetlacz Head-Up wyświetla na szybie wszystkie ważne informacje w formie łatwo zrozumiałych symboli i cyfr. Najwyższej klasy wyposażeniem oferowanym przez Audi jest nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Obejmuje między innymi pamięć flash 10 GB, napęd DVD, usługi Audi connect na trzy lata, do pięciu bezpłatnych uaktualnień nawigacji oraz monitor o przekątnej 8,3 cala i rozdzielczości 1024 x 480 pikseli. Nawigacja MMI Navigation plus ściśle współpracuje z wieloma systemami wsparcia i bezpieczeństwa.
Polski klient ma wybór pomiędzy trzema silnikami TFSI i trzema TDI o mocach od 110 kW (150 KM) do 210 kW (286 KM). W porównaniu do poprzedniego modelu, Audi zredukowało zużycie paliwa nawet o 22 procent, natomiast moc wzrosła o 17 procent. Z jednostkami połączono 6-biegową przekładnię manualną, siedmiostopniową dwusprzęgłową S tronic lub ośmiostopniową Tiptronic. Napęd standardowo jest kierowany na przednie koła. Napęd na cztery koła quattro dostępny jest opcjonalnie z silnikami 2.0 TFSI, 2.0 TDI i 3.0 TDI. W przypadku silnika 3.0 TDI V6 i 3.0 TFSI V6 quattro stanowi wyposażenie seryjne.
Nowe Audi A5 Sportback oraz S5 Sportback można już zamawiać. Jak to bywa w polityce marek premium, szczegółowy cennik zawiera masę dodatków, które potrafią mocno wywindować cenę końcową. Co ciekawe, cennik 2-drzwiowego A5 Coupe jest identyczny jak 5-drzwiowego Sportbacka.
.
Audi A5 Sportback - polski cennik
.
wersja | moc | skrzynia biegów | A5 Sportback | A5 Sportback sport |
S5 Sportback |
1.4 TFSI | 150 KM | S tronic | 159 900 zł | 168 900 zł | - |
2.0 TFSI | 190 KM | manualna 6 | 167 800 zł | 176 800 zł | - |
2.0 TFSI | 190 KM | S tronic | 177 300 zł | 186 300 zł | - |
2.0 TFSI | 252 KM | S tronic | 191 600 zł | 200 600 zł | - |
2.0 TFSI quattro |
252 KM | S tronic | 201 600 zł | 210 600 zł | - |
2.0 TDI |
190 KM | manualna 6 | 177 700 zł | 186 700 zł | - |
2.0 TDI | 190 KM | S tronic | 187 200 zł | 196 200 zł | - |
2.0 TDI quattro |
190 KM | S tronic | 197 200 zł | 206 200 zł | - |
3.0 TDI | 218 KM | S tronic | 220 000 zł | 229 000 zł | - |
3.0 TDI quattro |
218 KM | S tronic | 230 000 zł | 239 000 zł | - |
3.0 TDI quattro |
286 KM | Tiptronic | 263 000 zł | 272 000 zł | - |
3.0 TFSI quattro |
354 KM | Tiptronic | - | - | 308 600 zł |