Nowe Audi A6 Avant – awangardowe kombi

2018-04-11 12:00

Trzeba przyznać, że Audi robi jedne z ładniejszych kombi dostępnych obecnie na rynku. Do rodziny Avant dołącza nowe Audi A6, które posiada jeszcze więcej systemów wspomagających kierowcę.

Nowe Audi A6 Avant wygląda dynamicznie, ale nadal jest praktyczne i funkcjonalne. Tylna część pojazdu mieści bagażnik o dużych możliwościach aranżacyjnych, a systemy jezdne i zawieszenie projektowane były z myślą o komfortowym, ale jednocześnie sportowym prowadzeniu.

Estetyka i funkcjonalność

"Piękne kombi nazywają się Avant" – nowe A6 Avant kontynuuje te aspiracje marki Audi i trzeba przyznać, że wyszło im to całkiem nieźle. Ostre linie, duże powierzchnie i nisko poprowadzona linia okien w tylnej części samochodu, nadają mu dynamicznego wyglądu. Pokrywa silnika jest długa, a linia dachu delikatnie opada w tylnej części, dzięki czemu duże kombi prezentuje się lekko. Szeroka i nisko osadzona osłona chłodnicy Singleframe zdominowała front pojazdu. Nad błotnikami znajdziemy wyraźnie przetłoczenie, podkreślające obecność w tym samochodzie napędu na cztery koła quattro. Spoiler wydłuża linię dachu i podkreśla sportowy wygląd nowego A6 Avant. Tylne światła połączone są ze sobą ozdobną listwą. Oprócz jednego z kilkunastu kolorów lakieru, klient wybrać może również sportową linię wyposażenie, a także pakiet dodatków zewnętrznych S line.

Zobacz: Nowe Audi A6 Limousine: połączenie trzech światów. Genewa 2018

Przestrzeń i bagażnik

Nowe Audi A6 Avant mierzy 4,94 m długości, 1,89 m szerokości i 1,47 m wysokości. Wnętrze auta jest bardziej przestronne niż w poprzedniku. Pomimo sportowej linii, nowe A6 Avant zachowało ogromną przestrzeń bagażową. Szerokość otworu ładunkowego to 1050 mm, a pojemność bagażnika sięga od 565 litrów w podstawowej konfiguracji, do 1680 litrów przy złożonych oparciach tylnej kanapy.

Oświetlenie i systemy wsparcia kierowcy

Standardowo Audi A6 Avant wyposażone jest w pakiet systemów bezpieczeństwa. Standardem są również przednie reflektory LED (dostępne także w dwóch ponadstandardowych wariantach). Najbardziej zaawansowaną wersją są reflektory HD Matrix LED ze światłami drogowymi wysokiej rozdzielczości.

W A6 Avant zamontowano szeroki wachlarz systemów wsparcia kierowcy, zebranych w dwa dostępne pakiety: pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim i pozamiejskim. Obok standardowego systemu hamowania awaryjnego Audi Pre Sense Front, znajdziemy asystenta jazdy. System wspomaga kontrolę nad pojazdem, przyspieszając i hamując w przypadku poruszania się w ruchu wymagającym nieustannego ruszania i zatrzymywania się, działając w przedziale prędkości od 0 do 250 km/h. Funkcja asystenta wydajności pomaga przewidzieć ograniczenia prędkości, zakręty, ronda i – o ile włączona jest funkcja nawigacji – również przebieg drogi.

Zobacz TEST: Audi A6 Allroad - alternatywa dla SUV-ów

System ostrzegania przed niebezpiecznymi sytuacjami zwiększa bezpieczeństwo rozpoznając sytuacje, w których kierowca nie zareagował prawidłowo i daje mu wizualne, akustyczne i na końcu haptyczne ostrzeżenie. Jeśli kierowca dalej nie zareaguje, system przejmie kontrolę nad pojazdem, automatycznie włączy światła awaryjne i zatrzyma auto na "swoim" pasie ruchu.

Silniki wyposażone w technikę Mild Hybrid

Standardowo wszystkie silniki montowane w nowym Audi A6 Avant wyposażone są w system Mild Hybrid zwiększający komfort prowadzenia i redukujący zużycie paliwa. Alternator–rozrusznik to serce systemu MHEV. Zaoszczędzoną energię przesyła do akumulatora litowo-jonowego. Nowe Audi A6 Avant, przy prędkościach od 55 do 160 km/h może "żeglować" z wyłączonym silnikiem, a system start-stop załącza się już przy prędkości 22 km/h.

Zawieszenie

Zawieszenie nowego Audi A6 Avant oferuje szeroki wachlarz możliwości jego zestrojenia - od dynamicznego, po komfortowe. W standardzie otrzymamy progresywny układ kierowniczy. Jego sportowe przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie w miarę zwiększania kąta skrętu.

Opcjonalnie Audi oferuje dynamiczny układ czterech kół skrętnych, zwiększający możliwości manewrowania samochodem. Przy prędkościach do 60 km/h, tylne koła skręcają o pięć stopni w kierunku przeciwnym do kąta skrętu kół przednich. Funkcja ta pomaga zmniejszyć promień skrętu o metr, do 11,1 metrów.

Klient może wybrać jeden z czterech wariantów zawieszenia: konwencjonalne ze stalowymi sprężynami, sportowe, z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne Adaptive Air Suspension, również z systemem kontroli siły tłumienia.

Wnętrze i wyposażenie

Wnętrze nowego Audi A6 Avant charakteryzuje minimalizm. Na szczycie tunelu środkowego dominuje czarny panel z wbudowanym ekranem dotykowym systemu MMI Touch Response. Podobnie jak ekran dolny, jest on lekko zwrócony w stronę kierowcy. Obok wersji podstawowej, dostępne są dwie inne linie wyposażenia: Sport i pakiet sportowy S line. Każda z nich ma swą indywidualną koncepcję kolorystyczną. Do wszystkich linii wyposażenia dodać można jeszcze pakiet stylistyki zewnętrznej S line.

Multimedia

Prawie wszystkimi funkcjami samochodu sterujemy za pomocą dwóch dużych wyświetlaczy nowego systemu operacyjnego MMI Touch Response. Z poziomu wyżej umiejscowionego 10,1-calowego ekranu, kierowca zarządza nawigacją i systemami infotainment. Położony niżej ekran 8,6-calowy, służy do obsługi klimatyzacji i do wprowadzania tekstu.

Zobacz: Agresywne pakiety Prior Design dla Audi A6 i RS6 Avant

W skład systemu MMI Navigation Plus wchodzi również w pełni cyfrowy Audi virtual cockpit (ekran o przekątnej 12,3 cala), którego obsługa prowadzona jest przy pomocy wielofunkcyjnych przycisków na kierownicy. Opcjonalny wyświetlacz danych head-up display wyświetla dane na szybie. System obsługi głosowej odpowiada na komendy i pytania czerpiąc wiedzę z dwóch źródeł: bazy danych zgromadzonych na pokładzie samochodu i pozyskując je z chmury danych. Standardowa możliwość personalizacji pozwala na stworzenie nawet siedmiu profili kierowców, uwzględniając w tym nawet 400 ustawień.

Nowe Audi zaczynają powoli przypominać sztuczną inteligencję. O ile wszechobecne ekrany nie każdemu przypadną do gustu, takie rozwiązanie pozwala minimalizować liczbę przycisków. A większością funkcji i tak możemy sterować głosowo.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku