Nowe Audi A7 Sportback o charakterystycznej wydłużonej sylwetce 5-drzwiowego liftbacka, wyraźnie odzwierciedla nowy język stylistyczny marki Audi. Nowoczesne, reprezentacyjne cztery pierścienie, to luksusowe Gran Turismo z zaimplementowaną koncepcją uniwersalnej przestrzeni, kompleksową cyfryzacją i sportowymi właściwościami jezdnymi. Auto otrzymało wiele rozwiązań z większego modelu A8, którym mieliśmy już okazję jeździć.
Tak samo jak we flagowcu znajdziemy ekrany, które wyparły tradycyjne rozwiązanie oparte na przyciskach i pokrętłach. 8,6-calowy dolny wyświetlacz odpowiada za sterowanie ustawieniami nawiewu, a górny o przekątnej nawet 10,1 cala, to multimedialne centrum dowodzenia. Trzecim wyświetlaczem jest Virtual Cockpit o przekątnej 12,3 cala, zastępujący analogowe zegary. Uzupełnieniem całości jest head-up display, prezentujący najważniejsze informacje na przedniej szybie.
Więcej: Nowe Audi A7 Sportback - sportowa elegancja
Bardzo luksusowo wykończone i wyposażone A7, oferuje do wyboru 39 systemów wsparcia kierowcy. Są one dostępne w trzech pakietach: pakiecie systemów wspomagających parkowanie (będzie stopniowo wprowadzany do wyposażenia począwszy od 2018 roku), pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim z nowym asystentem skrzyżowań i pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim.
Wydajny układ napędowy
Audi A7 Sportback początkowo dostępne będzie w dwóch wersjach silnikowych: 3.0 TFSI i 3.0 TDI. W obu jednostkach zastosowano system mild-hybrid (MHEV) oparty o 48-woltową główną sieć pokładową, akumulator litowo-jonowy i alternator-rozrusznik RSG o mocy rekuperacji do 2 kW. Audi A7 Sportback może "żeglować" z wyłączonym silnikiem rozwijając różne prędkości, a następnie z pomocą RSG komfortowo ponownie uruchomić silnik. Funkcja start-stop uaktywnia się już poniżej prędkości 22 km/h.
Pisaliśmy: Audi Exclusive - przewaga indywidualizacji
Turbodoładowana jednostka 3.0 TFSI V6 generuje 340 KM i moment obrotowy 500 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,3 s. W cyklu NEDC, Audi A7 Sportback 55 TFSI w wersji bazowej zużywa 6,8 litra paliwa na 100 km (154 g CO2 na km). Silnik 3.0 TDI generuje moc 286 KM i moment obrotowy 620 Nm. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,7 sekundy. W cyklu NEDC zużywa 5,5 l paliwa na 100 km (142 g CO2 na km).
Za przenoszenie mocy w przypadku silnika 3.0 TFSI odpowiada siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów S tronic, a w przypadku silnika 3.0 TDI - ośmiobiegowa przekładnia automatyczna tiptronic. W połączeniu ze skrzynią S tronic, napęd na cztery koła quattro wykorzystuje wydajną technikę ultra, włączającą napęd na tylną oś tylko w sytuacjach, kiedy jest on naprawdę potrzebny.
Polska cena
Na razie polskie przedstawicielstwo marki podzieliło cię pierwszą ceną wyjściową. Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro S tronic kosztuje od 329 000 zł. Po wejściu modelu na rynek na początku marca 2018, pojawią się także kolejne 6- i 4-cylindrowe jednostki napędowe. Wówczas poznamy także pełny cennik.