Audi A8, Space Frame

i

Autor: Audi Space Frame

Nowe Audi A8 będzie ultralekkie

2017-04-16 15:39

Już w czerwcu zobaczymy pierwsze oficjalne zdjęcia nowego Audi A8. Flagowy model będzie prezentował wszystkie najnowsze technologie jakimi dysponuje marka. Wiemy już nieco o pierwszych – niemal kosmicznych – rozwiązaniach wykorzystanych przy produkcji.

Wiemy już, że Audi A8 będzie miało na pokładzie instalację elektryczną 48V (co pozwoli na rozwinięcie układu hybrydowego), zaawansowane układy autonomicznego poruszania się oraz że limuzyna będzie porozumiewać się z innymi pojazdami z czterema pierścieniami na masce. Na kilka miesięcy przed premierą marka podzieliła się kolejnymi informacjami, tym razem dotyczącymi struktury nośnej.

Zobacz też: Q8 i Q4 - dwa zupełnie nowe SUV-y w arsenale Audi!

Stworzenie takiej konstrukcji (dopracowywanej od 1994 roku) wymaga użycia aż czterech różnych materiałów: aluminium, stali, magnezu oraz tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Dzięki temu nowa generacja jest sztywniejsza od poprzedniczki aż o 25%!

Osiągnięcie takich wyników wymagało montażu tylnej ścianki odpornej na odkształcenia i wykonanej z wzmocnionego włókna węglowego (od sześciu do dziewiętnastu warstw) nasączanego żywicą epoksydową. Co więcej, elementy stalowe formowane są na gorąco. Ale to nie wszystko! Aż 58% auta wykonane jest z aluminium, a wieżyczki amortyzatorów zrobiono z magnezu, dzięki temu są lżejsze o 28%.

Pisaliśmy o: Polski debiut Audi SQ5 i Audi R8 Spyder

Specjalnie dla flagowego modelu A8 przeprojektowano też... hale produkcyjne w Neckarsulm. Nowy budynek wymagał użycia 14 400 ton stali, czyli wykorzystano dwa razy więcej materiału niż w przypadku budowy wieży Eiffla w Paryżu. Zmodyfikowano też proces produkcyjny – nowoopracowane spawanie laserem pozwala na obniżenie kosztów całej operacji łączenia elementów o 95%.

Oficjalna premiera nowego Audi A8 będzie miała miejsce w połowie roku.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Nasi Partnerzy polecają