Wiemy już, że Audi A8 będzie miało na pokładzie instalację elektryczną 48V (co pozwoli na rozwinięcie układu hybrydowego), zaawansowane układy autonomicznego poruszania się oraz że limuzyna będzie porozumiewać się z innymi pojazdami z czterema pierścieniami na masce. Na kilka miesięcy przed premierą marka podzieliła się kolejnymi informacjami, tym razem dotyczącymi struktury nośnej.
Zobacz też: Q8 i Q4 - dwa zupełnie nowe SUV-y w arsenale Audi!
Stworzenie takiej konstrukcji (dopracowywanej od 1994 roku) wymaga użycia aż czterech różnych materiałów: aluminium, stali, magnezu oraz tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym. Dzięki temu nowa generacja jest sztywniejsza od poprzedniczki aż o 25%!
Osiągnięcie takich wyników wymagało montażu tylnej ścianki odpornej na odkształcenia i wykonanej z wzmocnionego włókna węglowego (od sześciu do dziewiętnastu warstw) nasączanego żywicą epoksydową. Co więcej, elementy stalowe formowane są na gorąco. Ale to nie wszystko! Aż 58% auta wykonane jest z aluminium, a wieżyczki amortyzatorów zrobiono z magnezu, dzięki temu są lżejsze o 28%.
Pisaliśmy o: Polski debiut Audi SQ5 i Audi R8 Spyder
Specjalnie dla flagowego modelu A8 przeprojektowano też... hale produkcyjne w Neckarsulm. Nowy budynek wymagał użycia 14 400 ton stali, czyli wykorzystano dwa razy więcej materiału niż w przypadku budowy wieży Eiffla w Paryżu. Zmodyfikowano też proces produkcyjny – nowoopracowane spawanie laserem pozwala na obniżenie kosztów całej operacji łączenia elementów o 95%.
Oficjalna premiera nowego Audi A8 będzie miała miejsce w połowie roku.