Audi potwierdza całkiem nowy model A8. Samochód będzie powstawał w odmianie potrafiącej samodzielnie utrzymać kierunek obranej jazdy. Dzięki funkcji prowadzenia w korku, system autonomii będzie potrafił przejąć czasowo zadanie prowadzenia pojazdu na autostradzie, przy prędkości nie przekraczającej 60 km/h. System ten to przekroczenie granicy między częściowo, a całkowicie zautomatyzowaną jazdą.
- Do roku 2025 zobaczymy w pełni zautomatyzowaną jazdę – powiedział prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler, podczas 127. rocznego zgromadzenia akcjonariuszy, które odbyło się 12 maja w Ingolstadt.
Przeczytaj: TEST Audi A8 3.0 TDI: limuzyna z domieszką sportu
Audi pracuje intensywnie nad cyfryzacją szeroko pojętego spektrum działalności firmy. Zakres badań i prac sięga od inteligentnej fabryki, przez skomunikowany z siecią samochód, jazdę autonomiczną, aż po wejście w zupełnie nowe obszary biznesowe. Najlepszym tego przykładem jest HERE - usługa dostarczania map cyfrowych, którą Audi razem z BMW i Daimlerem nabyło w 2015 roku. Wysoce precyzyjne cyfrowe mapy, pobierające dane w czasie rzeczywistym, są bazą dla wielu przyszłościowych usług cyfrowych oraz dla systemów jazdy autonomicznej.