Nowe Audi Q3 to prawdziwy wielozadaniowiec w nieco mniejszej sylwetce od swoich starszych braci. Kompaktowy SUV stąpa wysoko, jest bardziej odsadzony od ziemi oraz oferuje obfitą przestrzeń w kabinie. Technologia, jaką operuje Audi, sprawia, że samochód jest praktyczniejszy i komfortowy w codziennym użytku. Druga generacja Q3 nie chce być gorsza od swojego rodzeństwa, więc i ona będzie dysponować w pełni cyfrowym kokpitem.
Od strony stylistycznej zmieniło się sporo. Q3 dzięki ostrym i agresywnym liniom wydaje się bardziej muskularne i silniejsze. Reflektory zbiegają się klinowato ku środkowi i będą występować w trzech wersjach w zależności od wyposażenia. Offroadowy charakter podkreślą kontrastowe listwy na brzegach nadkoli. Niepozorna "terenówka" będzie dostępna w jedenastu kolorach lakieru, sportowym pakietem S Line oraz trzema liniami wyposażenia wnętrza.
35 TFSI
Zmiany nadwozia były nieuniknione, ale czas również wspomnieć o tym, co najważniejsze — o nowym sercu Q3. Pierwsze egzemplarze producent wyposaży w 1.5-litrowy silnik benzynowy o mocy 150 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Już podstawowa jednostka będzie wyposażona w układ cylinder on demand, który da odpocząć drugiemu lub trzeciemu cylindrowi przy niskich obciążeniach. Silnik o oznaczeniu 35 TFSI z tą właśnie jednostką i sześciobiegową skrzynią manualną przyśpieszy od 0 do 100 km/h w 9,6 sekundy. Wybór automatycznej skrzyni S tronic poprawi czas do 9,2 sekundy.
35 TDI
Producent nie odchodzi jeszcze od silników wysokoprężnych i do swojej oferty wdraża 2-litrowy silnik diesla o mocy 150 KM. Łagodna jednostka dostarcza 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego i jest oparta o technologię common-rail o maksymalnym ciśnieniu 2000 barów. Wysokoprężny wariant będzie wyłącznie dostępny z automatyczną skrzynią biegów S tronic i z napędem na przednią oś. Przyspieszenie do setki również wyniesie 9,2 sekundy.
Nowe jednostki już na horyzoncie
Audi z czasem wprowadzi do oferty jeszcze więcej jednostek, by klient o każdym budżecie mógł znaleźć coś dla siebie. Jedna z topowych marek premium zawalczy o klientów także silnikiem o oznaczeniu 35 TDI, który dostępny z sześciobiegową skrzynią manualną przyspieszy do pierwszej setki w 9,3 sekundy.
Kolejnym wariantem ma być motor 2.0 TFSI, który zestrojony z siedmiobiegową skrzynią S tronic i napędem quattro w słabszej wersji ma oferować 190 KM i rozpędzać się do 100 km/h w czasie 7,4 sekundy. Silniejsza okaże się jednostka o oznaczeniu 45 TFSI, które dysponujące siłą 230 KM i 350 Nm poprawi wynik sprintu do 6,3 sekundy.
Nowe jednostki trafią także do zakładki "Diesel". Między innymi producent zapowiedział jednostkę 40 TDI, która mocą 190 KM i 400 Nm osiągnie szczyt w zakresie od 1750 do 3250 obr./min. i przyspieszy od zera do setki w 8 sekund. Silnik ten będzie dostępny wyłącznie z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów.
W wersjach z 2-litrowym silnikiem benzynowym, jak i w silniejszym dieslu, napęd quattro będzie standardem. Nowe Q3 z takim napędem jest stabilniejsze i jeszcze bardziej dynamiczne.
Audi Q3 - polski CENNIK
wersja | moc | skrzynia biegów | cena |
35 TFSI | 150 KM | manualna 6 | 139 300 zł |
35 TFSI S tronic | 150 KM | S tronic | 148 400 zł |
35 TDI | 150 KM | S tronic | 157 400 zł |