Najnowsze Audi Q3 Sportback jest co prawda bliźniakiem standardowego modelu, jednak jego sylwetka robi o wiele większe wrażenie. Głównie dlatego, że ostro ścięta linia dachu nadaje wersji Sportback sportowy charakter. Ponadto, zacięcia dodaje czarny grill singleframe oraz trapezoidalne wloty powietrza.
Sprawdź: TEST, OPINIA - Audi Q3 S line 45 TFSI quattro S tronic: naszpikowane drogimi dodatkami
Sportowa linia nowego Q3 Sportback sprawia wrażenie, że auto jest dłuższe od "zwyczajnego" Q3. W dodatku, w połączeniu z agresywnymi przetłoczeniami na masce i bocznej linii nadwozia, a także ostro ściętą tylną szybą i czarnymi nadkolami auto prezentuje się groźnie i masywnie.
Praktycznie, bez zmian
Wnętrze nowego Audi Q3 Sportback zostało żywcem przeniesione ze standardowego Q3. Oznacza to, że wewnątrz ponownie znajdziemy umieszczony po środku deski rozdzielczej dotykowy ekran o przekątnej 10,25-cala oraz - zamiast zegarów analogowych - wyświetlacz o przekątnej 10,1-cala, a wszystko otaczają czarne akcenty
Zobacz: Nowe Audi SQ7 z potężnym 4-litrowym dieslem! Połączenie praktyczności, luksusu i sportowych osiągów
Opcjonalnie znajdzie się tam także ścięta ku dole sportowa kierownica, klimatyzacja dwustrefowa, ładowarka indukcyjna oraz wiele elementów z pakietu S-Line. Ponadto, na liście wyposażenia dodatkowego - jak w Q3 - znajdzie się większy 12,3-calowy wyświetlacz za kierownicą, elektryczną klapę bagażnika, sportowe siedzenia z kontrastowymi przeszyciami. Klienci będą mogli także cieszyć się 30 kolorami podświetlenia nastrojowego.
Przeczytaj także: Nowe Audi A6 allroad quattro debiutuje. To już 20 lat terenowego zacięcia A6
Tylna kanapa ze względu na praktyczność, może przesunąć się 13 cm do przodu, lub do tyłu, aby zwiększyć miejsce w bagażniku lub na nogi pasażerów. Domyślnie bagażnik ma 530 l pojemności, jednak po złożeniu oparć kanapy możemy zyskać nawet 1400 l przestrzeni załadunkowej.
Na start dwie jednostki
W Europie Audi Q3 Sportback zadebiutuje z dwiema jednostkami napędowymi. Pierwszą z nich będzie czterocylindrowy diesel o pojemności 2-litrów z oznaczeniem 35 TDI, który będzie generował 150 KM i 340 Nm momentu obrotowego. Połączony z 7-stopniową skrzynią automatyczną S-tronic rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 9,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wyniesie 205 km/h.
Nie przegap: TEST, OPINIA - Audi A1 Sportback S line 30 TFSI S tronic: efektowne i drogie
Druga opcją będzie turbodoładowana, 2-litrowa jednostka benzynowa o oznaczeniu 45 TFSI. Silnik wówczas będzie generował 230 KM i 350 Nm momentu obrotowego, a w połączeniu z 7-stopniowym automatem S-tronic i napędem na cztery koła quattro rozwinie pierwszą "setkę" w 6,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna wyniesie 233 km/h. Z czasem w ofercie zagości więcej jednostek benzynowych, jak i wysokoprężnych ze skrzynią manualną i napędem na cztery koła.
Bezpieczeństwo w standardzie
W kwestii bezpieczeństwa, warto nadmienić, że już podstawowe egzemplarze będą dysponować szeregiem nowoczesnych systemów i asystentów jazdy. Między innymi, w standardzie znajdzie się system ostrzegający przed kolizją z przodu i boku auta, a także asystent pasa ruchu. Za dopłatą klient otrzyma adaptacyjny tempomat, asystenta parkowania oraz kamerę 360 stopni. Poza tym dostępne będą matrycowe reflektory w technologii LED i 20-calowe felgi ze stopów lekkich.
Audi Q3 Sportback to nowość, która może odnieść wielki sukces. Na oficjalny polski cennik jesteśmy zmuszeni jeszcze chwilę poczekać.