Rok 2020 to czas wielkich przemian. Nie chodzi tylko o światową epidemię koronawirusa, która na naszych oczach zmienia funkcjonowanie wszystkich gospodarek, ale także o motoryzację, która ewoluuje w zadziwiająco szybkim tempie. Chyba najlepszym tego przykładem są trzy nowości Grupy Volkswagena, które względem swoich poprzedników zmieniły się nie do poznania. O nowych kompaktach niemieckiego koncernu od dnia ich premiery jest bardzo głośno, ale będzie jeszcze głośniej, ponieważ już niebawem pojawią się ich sportowe odmiany.
Sprawdź: Nowe Audi A3 na rok 2020 ma polski CENNIK. Tyle kosztuje czwarta generacja
Wszystko wskazuje na to, że pierwszym gorącym kompaktem, jakiego przyjdzie nam poznać, będzie Audi RS 3 Sportback, które już od jakiegoś czasu regularnie szaleje na torze Nurburgring. Na nagraniu widzimy czarny, mocno zamaskowany egzemplarz. Nie trudno jednak zauważyć, że wszystkie zakamuflowane elementy karoserii są masywniejsze i znacznie szersze względem tego, co widzieliśmy do tej pory. Producent nie próbował też ukryć potężnych końcówek układu wydechowego, które od lat towarzyszą najmocniejszym modelom z rodziny RS. W oczy rzuca się również spory dyfuzor, spojler, ostre listwy progowe oraz wielkie wloty powietrza na przednim zderzaku.
Zobacz: Audi A3 Sportback w różnych wersjach na nowych zdjęciach - GALERIA
Przeczytaj także: 2.5 litra i 400 koni - debiutują Audi RS Q3 & RS Q3 Sportback - WIDEO, ZDJĘCIA
Sądząc po dźwięku, pod maską — podobnie jak do tej pory — będzie pracował 5-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5-litra. Na oficjalne parametry przyjdzie nam jeszcze poczekać, jednak zważając na fakt, iż Audi RS Q3 oraz RS Q3 Sportback korzystają z tych samych rozwiązań co popularny kompakt, moc jednostki będzie ograniczona do 400 KM i 480 Nm momentu obrotowego. Tym sposobem przy wykorzystaniu napędu na wszystkie koła (quattro) sprint od 0 do 100 km/h powinien zająć równo lub nieco powyżej 4 sekund.