Audi Sport GmbH przedstawiło pierwsze szczegóły techniczne nowej generacji RS3. Kompaktowy wyczynowy model będzie tak samo jak wcześniej, dostępny w wersji nadwozia pięciodrzwiowej Sportback i czterodrzwiowej Limousine. Na udostępnionych zdjęciach i filmach doskonale widać, że nowe RS3 cechują się bardziej napompowanymi błotnikami, większymi wlotami powietrza w przednim zderzaku, a tylne zderzaki są zakończone dyfuzorami i owalnymi końcówkami układu wydechowego charakterystycznymi dla linii RS. Do tego spoilery progowe, duże koła oraz kryjące się za felgami wielkie tarcze hamulcowe.
Moc 400 KM i 0-100 km/h w 3,8 s
Wiadomo już, że cztery pierścienie tradycyjnie wykorzystały w budowie 5-cylindrowy motor o pojemności 2.5 litra, łączony z dwusprzęgłową skrzynią biegów o 7 przełożeniach i napędem quattro. Potwierdzają to jasno cyfry, które pojawiły się na okleinie zamaskowanych modeli pokazanych na zdjęciach. 1-2-4-3-5 to kolejność zapłonów w silniku 2.5 TFSI. Oficjalnie wiadomo także, jaką mocą legitymuje się turbodoładowany silnik. Moc jest taka sama, jak w poprzedniku i wynosi 400 KM (zakres 5600-7000 obr./min), za to maksymalny moment obrotowy urósł do 500 Nm (dostępny od 2250 do 5600 obr./min.), co stanowi wzrost o 20 Nm w porównaniu z autem ostatniej generacji. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,8 sekundy (wynik jest o 0,3 s lepszy w stosunku do poprzednika). W osiąganiu tak krótkiego czasu przyspieszenia do „setki” pomaga funkcja Launch Control. Prędkość maksymalna zatrzymuje się na 250 km/h. Z opcjonalnym pakietem RS Dynamic zawierającym ceramiczne tarcze hamulcowe, granica prędkości maksymalnej jest fabrycznie przesunięta do 290 km/h. To oznacza, że żaden gorący kompaktowy rywal nie dogoni na autostradzie nowego RS3 uzbrojonego w pakiet RS Dynamic. Opcjonalnie będzie można zamówić opony półslicki Pirelli P Zero „Trofeo R”.
Nowe Audi RS3 może driftować
Najbardziej intrygującą wiadomością jest wyposażenie napędu w RS Torque Splitter. Na tylnej osi pojawił się mechanizm oferujący aktywne, w pełni zmienne wektorowanie momentu obrotowego między tylnymi kołami. W przeciwieństwie do tylnego mechanizmu różnicowego i sprzęgła wielotarczowego w poprzednim modelu, nowy RS Torque Splitter zawiera po jednym elektronicznie sterowanym zespole wielu sprzęgieł na każdym tylnym wale napędowym z własną jednostką sterującą. Rezultatem jest, zdaniem Audi, mniejsza podsterowność, lepsza stabilność i maksymalna zwinność. Podczas pokonywania zakrętów system wysyła moment obrotowy na zewnętrzne tylne koło, podczas gdy w trybie RS Torque Rear rozdzielacz momentu obrotowego umożliwia jeździe w drifcie i widowiskowe palenie gumy.
RS Torque Splitter może być konfigurowany według własnych upodobań za pomocą Audi Drive Select. Do wyboru jest pięć różnych trybów, w tym Komfort/Wydajność, Auto, Dynamic, RS Performance oraz wspomniany wcześniej RS Torque Rear. Auto jest najbardziej wyważoną ze wszystkich opcji, a rozkład momentu obrotowego nie pozwala na podsterowność ani nadsterowność. Tryb Dynamic przesyła jak najwięcej momentu napędowego na tylną oś, aby zapewnić większą zwinność, uzupełniając tryb RS Torque Rear. Wreszcie, RS Performance jest przeznaczony do użytku na torze, aby zapewnić jak najmniej podsterowności i nadsterowności, aby uzyskać lepsze czasy okrążeń.
Nowe Audi RS3 Sportback i Audi RS3 Limousine oficjalnie zrzucą kamuflaż w dniu 19 lipca. Wtedy poznamy auta w pełnej okazałości i poznamy szczegóły wszystkich rozwiązań zastosowanych w tych autach.