Audi Q5 to jeden z najlepiej sprzedających się aut marki spod znaku czterech pierścieni. Między innymi dlatego kuracja odmładzająca kompaktowego SUV-a, która miała miejsce w połowie 2020 roku, nie przyniosła drastycznych zmian. Niemcy od zawsze wychodzili z założenia, że jeśli coś jest dobre, to nie warto tego zmieniać. Tym sposobem w ramach faceliftingu popularnego modelu producent zmodyfikował reflektory i tylne lampy, nieznacznie podrasował auto od strony stylistycznej oraz odświeżył wnętrze.
Sprawdź: 2021 Audi Q5 po liftingu w pełnej krasie! Odświeżony SUV ma masę nowych bajerów - ZDJĘCIA, WIDEO
Wraz z wprowadzeniem kilku zmian do gamy modelowej niemieckiej marki dołączył nowy wariant nadwozia Sportback. Mowa wciąż o tym samym aucie, z tym wyjątkiem, że bagażnik został solidnie ścięty. W efekcie ucierpiała przestrzeń bagażowa (z 550, na 510 litrów), jednak w końcu Audi może konkurować z Mercedesem GLC Coupe i BMW X4.
Odświeżona "S-ka"
Ponieważ modernizacja objęła wszystkie warianty Q5, kwestią czasu było, aż w polskim cenniku zawita odświeżone SQ5 i SQ5 Sportback. Usportowiony wariant, który wszyscy dobrze znamy, zachował pod maską potężnego diesla V6 o mocy 341 KM i 700 Nm. Jednostka znana z wielu modeli koncernu VAG współpracuje w aucie spod znaku czterech pierścieni z przekładnią tiptronic i napędem quattro. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje blisko 5 sekund, a prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h.
Zobacz: Styl kosztem praktyczności. Nowe Audi Q5 Sportback to konkurencja dla Mercedesa GLC Coupe i BMW X4
Warto też zaznaczyć, że jednostka ta po raz pierwszy w historii będzie wspierana przez system miękkiej hybrydy. Instalacja o mocy 48 V ma pozwolić autu na tzw. "żeglowanie" z wyłączonym silnikiem do 40 sekund i obniżyć średnie spalanie jednostki do 0,7 litra na każde sto kilometrów.
Co nowego w SQ5?
Audi SQ5 i SQ5 Sportback w najnowszej odsłonie posiadają agresywniejsze zderzaki, wyraźniejsze listwy progowe oraz układ wydechowy, który zdobią się cztery prawdziwe końcówki układu wydechowego. Ponadto podobnie jak "cywilne" odmiany, usportowiona wersja ze znaczkiem "S" może zostać opcjonalnie wyposażona w matrycowe reflektory Matrix LED i bajeranckie tylne światła wykorzystujące technologię OLED.
Przeczytaj także: Audi SQ5 Sportback TDI debiutuje. Giga-klekot pod maską i miękka hybryda
W kabinie każdego nowego Audi SQ5 i SQ5 Sportback znajdziemy sportowe fotele, czerwone przeszycia czy inne akcenty, które podnoszą poziom adrenaliny. Wśród nowinek możemy również wyróżnić ponad 10-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego MMI oraz 12,3-calowe cyfrowe wskaźniki (Audi virtual cockpit). Co więcej, nowe Audi SQ5 już w standardzie będzie obsługiwało łączność Apple CarPlay czy Android Auto.
Wyposażenie i ceny
Niezależnie od wybranej wersji nadwozia, SQ5 będzie w standardzie wyposażone m.in. w: 20-calowe felgi, reflektory w technice LED, światła tylne w technice LED z dynamicznymi kierunkowskazami, lusterka zewnętrzne z aluminiowymi osłonami, spojler dachowy, szyby termoizolacyjne (przednia z izolacją akustyczną), podgrzewane sportowe fotele z regulacją podparcia odcinka lędźwiowego, podłokietnik, częściowo skórzaną tapicerkę Dynamica Frequenz, wielofunkcyjną skórzaną kierownicę i pakiet oświetlenia ambiente.
Wersja | Cena |
---|---|
Audi SQ5 | 338 900 zł |
Audi SQ5 Sportback | 351 200 zł |