Nowe Audi TT 2015 - tak będzie wyglądało wnętrze - FOTO

2014-01-09 12:16

Audi już powoli zaczyna podgrzewać atmosferę wokół trzeciej generacji modelu TT. W pierwszej kolejności firma z Ingolstadt pokazuje, czego klient będzie się mógł spodziewać we wnętrzu kompaktowego sportowca.

W bieżącym 2014 roku poznamy najnowszą ewolucją Audi TT. Zanim do tego dojdzie, Niemcy będą stopniowo dozowali dawkę nowinek dotyczących pojazdu. Wiemy już, jak częściowo będzie się prezentował kokpit, który Audi pokazało w Las Vegas, przy okazji targów elektronicznych Consumer Electronics Show (CES 2014). Skąd w ogóle wziął się pomysł na prezentację w takim miejscu?

W najnowszym pojeździe kierowca ma doświadczyć nie tylko techniki, ale również sporej dawki przyjaznej elektroniki. Nowe TT będzie pierwszym seryjnym Audi, w którym centralnym punktem samochodu zostanie wirtualny kokpit. Tablica rozdzielcza TFT o średnicy 12,3 cala, wykonana w cyfrowej technologii, będzie wyświetlać wszystkie niezbędne informacje bezpośrednio przed oczami kierowcy, co oznacza wyeliminowanie centralnego monitora systemu MMI. Kierowca wybierze jeden z dwóch trybów wyświetlania informacji. W trybie widoku klasycznego, na pierwszym planie będzie prędkościomierz i obrotomierz. W trybie "Infotainment", zegary będą zmniejszone, a powierzchnia otrzyma miejsce dla innych funkcji - przykładowo dla ekranu mapy nawigacji.

Przeczytaj też: Audi Sport quattro laserlight concept z laserowymi światłami

Poza tym cała deska rozdzielcza została zdefiniowana na nowo. Architektura tablicy rozdzielczej została maksymalnie odchudzona. Dominujące linie poziome podkreślają szerokość wnętrza. Wyloty powietrza są okrągłe jak w modelu A3, ale ich design znacznie się zmienił. W ich centralnym punkcie umieszczono wyświetlacze automatycznej klimatyzacji. W osiach nawiewów znajdują się regulatory ogrzewania siedzeń, temperatury, kierunku i siły napływającego powietrza. Pod środkowymi wylotami, umieszczono przycisk świateł awaryjnych oraz włączniki innych funkcji.

Do tego w Audi TT zostanie zastosowana nowa wielofunkcyjna kierownica. Terminal MMI będzie klasycznie już umieszczony na konsoli tunelu środkowego. Audi informuje, że należy się spodziewać nowych sportowych foteli w wersji S, z mocno zarysowanymi bokami, zintegrowanymi zagłówkami i typową dla samochodów wyczynowych pozycją siedzenia głęboko w fotelu. Boki takich siedzeń będzie można regulować pneumatycznie.

Nasi Partnerzy polecają