Osłona chłodnicy Singleframe jest o wiele szersza i bardziej płaska niż w poprzednim modelu. Od górnych narożników grilla, przez całą maskę przebiegają dwa przetłoczenia, układające się w kształt litery V. Logotyp czterech pierścieni powędrował na maskę, podobnie jak w supersportowym Audi R8. Standardowe reflektory ksenonowe o nowym kształcie, opcjonalnie mogą być diodowe lub wykonane w technologii Matrix LED. Profil to typowy kształt należący do klasyki TT pierwszej generacji. Przy prędkości 120 km/h, z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, optymalizujący opór powietrza, i dociskający samochód do jezdni. Z dyfuzora zderzaka wyprowadzono dwie duże, okrągłe końcówki rur wydechowych.
Zobacz: Audi TT Offroad Concept: na sportowo i w teren - WIDEO
W odmianie Audi TTS pojawiają się cztery owalne końcówki wydechów. Model z literką S w logo otrzymał 18-calowe koła i zawieszenie o 10 mm niższe. Konstrukcję TT oparto o nowoczesną, lekką platformę modularną MQB, a także o innowacyjne rozwiązania techniczne zastosowane w napędzie. Jest też oryginalna koncepcja Audi virtual cockpit, co oznacza łatwą obsługę przyrządów sterujących w kabinie i zestaw nowoczesnych wskaźników. Coupe mierzy 4180 mm długości, 1832 mm szerokości, 1353 mm wysokości, a rozstaw osi ma teraz 2505 mm (+37 mm w porównaniu z poprzednią wersją). Masa własna w podstawowym wydaniu to 1230 kg, co daje o 50 kg mniej niż w poprzedniku.
Nowe modele TT i TTS oferowane będą z trzema 4-cylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim. Motory to: 2.0 TFSI 230 KM i 370 Nm, 2.0 TFSI 310 KM i 380 Nm oraz 2.0 TDI 184 KM i 380 Nm.