Za kierownicą ztuningowanego TT usiadł kierowca sportowy Uwe Sener, który zdołał przejechać wyznaczoną trasę w 1 minutę, 57 sekund i 70 setnych. Jak podaje portal FastestLaps, Audi R8 pierwszej generacji, które napędzał wolnossący silnik FSI o pojemności 4,2-litra, pokonał te sama trasę w 2 minuty i 65 setnych.
Sprawdź: Zobacz, co zmieniło się w 400-konnym Audi TT RS Coupe po liftingu 2019
To jednak nie koniec, ponieważ według reszty informacji wynika, że TT RS osiągnęło lepszy czas niż Porsche 911 GT3 RS (1;50.10) czy nowe BMW Z4 M40i (1:59.50), z kolei takie auta jak BMW M2 Competition, Aston Martin Vantage czy Chevrolet Corvette Z06 były odrobinę wolniejsze. Zbliżone czasy do zmodyfikowanego Audi TT RS osiągnęły takie auta jak Lamorghini Urus czy BMW 850i, których wynik wyniósł kolejno 1;57.10 i 1:56.60. Szybsza okazała się natomiast najnowsza Honda NSX, która pokonała tor w 1;55,30.
Domyślnie Audi TT RS dysponuje 5-cylindrowym silnikiem TFSI o pojemności 2,5-litra, który generuje 400 KM i 480 Nm momentu obrotowego. Cała ta moc jest przekazywana oczywiście na wszystkie cztery koła za pomocą systemu quattro i 7-stopniowej, dwusprzęgłowej przekładni automatycznej. Wówczas sprint od 0 do 100 km/h to kwestia 3,6-sekundy, a prędkość maksymalna zablokowana elektronicznie to 250 km/h.
Zobacz: 600 koni w Audi RS Q8! To najmocniejszy SUV czterech pierścieni - WIDEO, ZDJĘCIA
Jeszcze do niedawna Audi TT RS było dostępne w ofercie polskiego importera od kwoty 318 300 zł, jednak — co było już wcześniej komunikowane — producent w 2019 roku zakończył produkcję modelu TT oraz jego innych odmian.