Volvo Cars całkowicie zmienia swój model biznesowy. Obecny tradycyjny sposób sprzedaży zostanie zastąpiony budowaniem bezpośrednich relacji z klientami, a sprzedaż zostanie przeniesiona do internetu. Do 2030 r. szwedzki producent samochodów zamierza stać się producentem pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym, a w nadchodzących latach wprowadzi na rynek zupełnie nową rodzinę aut o takim napędzie. Strategia koncentruje się na najszybciej rozwijającym się segmencie światowego przemysłu samochodowego – rynku elektrycznych aut premium. Volvo Cars dąży do osiągnięcia pozycji lidera w tym segmencie i skupi się wyłącznie na rozwoju samochodów elektrycznych.
Testowaliśmy: Miałem tylko spróbować, ale się uzależniłem. Volvo XC60 B4 AWD Mild Hybrid Inscription - TEST, OPINIA
W ramach nowej strategii handlowej Volvo Cars zamierza zainwestować w rozwój internetowych kanałów sprzedaży, zmniejszyć złożoność swojej oferty produktowej oraz wprowadzić przejrzyste i ustalone modele cenowe. Jak czytamy w komunikacie prasowym, Volvo Cars skupi się na kompletnej i wygodnej dla klientów ofercie pod nazwą Care by Volvo, równolegle ze sprzedażą internetową. Volvo Cars intensywnie inwestuje w platformy sprzedaży internetowej, a także wraz z partnerami detalicznymi będzie budować jeszcze silniejsze relacje z klientami. Relacje z partnerami pozostaną kluczowym elementem doświadczenia klienta. Partnerzy nadal będą odpowiedzialni za szereg ważnych usług, takich jak przygotowywanie, dostarczanie i serwisowanie samochodów.
Care by Volvo, do niedawna znana jako usługa abonamentowa Volvo Cars, zostanie przekształcona w rozszerzoną i jeszcze wygodniejszą ofertę dla klientów. Kupując elektryczne Volvo przez internet, klient otrzyma pakiet usług, obejmujący m.in. serwis, gwarancję, pomoc drogową, opcje ładowania w domu, na wielu rynkach – także ubezpieczenie.
W swoim flagowym sklepie internetowym, volvocars.com, firma radykalnie uprości proces składania zamówienia na elektryczne Volvo i zmniejszy liczbę kroków potrzebnych do przeprowadzenia tego procesu. Klienci będą mogli wybierać spośród wstępnie skonfigurowanych elektrycznych samochodów Volvo. Będzie je można zamówić prosto i wygodnie, z szybką dostawą.