Bateria w BMW i3 pierwszej generacji miała pojemność 60 Ah (22,8 kWh). Na pełnym naładowaniu mogliśmy przejechać około 100-120 kilometrów. Po paru latach przyszedł czas na drobny facelifting, który przyniósł kosmetyczne zmiany, ale i większą baterię (33 kWh i 94 Ah). Przejechanie ponad 200 kilometrów na jednym ładowaniu stało się możliwe. Teraz BMW prezentuje kolejną wersję swojego miastowego elektryka. Tym razem pochwali się on ogromną baterią o pojemności 120 Ah (czyli dwukrotnie większej od pierwszego BMW i3) i 42,2 kWh.
Długie tankowanie
Zamontowane w podłodze baterie składają się z ośmiu modułów, po 12 komór każda. Ładując nowe BMW i3 z typowego domowego gniazdka, 80% baterii uzyskamy po 15 godzinach. Korzystając z naściennej ładowarki Wallbox zajmie to niewiele ponad 3 godziny, a przy użyciu szybkiej ładowarki – zaledwie 42 minuty.
Więcej prądu!
Nowa bateria ma jedną zasadniczą korzyść – dużo większy zasięg. Nowe BMW i3 na jednym ładowaniu przejedzie 330-359 km w cyklu NEDC (285-310 wg. WLTP). Tak jak poprzednik elektryczne BMW rozpędzi się do 100 km/h w 7.3 sekundy i będzie napędzane 170-konnym silnikiem elektrycznym (lub wariantem o mocy 184 KM w wersji i3S, która będzie o 0,4 s szybsza).
Zmiany wizualne
Razem z większą baterią w BMW i3 2019 pojawią się nowe kolory nadwozia Jucaro Beige i Frozen Grey, adaptacyjne LED-owe reflektory z matrycowymi światłami drogowymi, odświeżony system inforozrywki oraz hotspot Wi-Fi obsługujący do 10 urządzeń jednocześnie.
Opcjonalnie będzie można wyposażyć BMW i3 w pakiet sportowy, obejmujący sportowe zawieszenie obniżone o 10 mm, szersze opony a także 20-calowe aluminiowe koła w kolorze Jet Black.