O planach wprowadzenia na rynek nowej M5-ki z turbodoładowaniem i napędem na wszystkie koła napisał magazyn motoryzacyjny „Autocar”. Anonimowy przedstawiciel BMW miał zdradzić te informacje „Autocarowi” podczas wystawy samochodowej w Szanghaju, która odbyła się w marcu br. Ten sam tajemniczy przedstawiciel BMW zdementować miał pojawiające się spekulacje o możliwości wprowadzenia na rynek nowego BMW M5 w wersji z długim rozstawem osi.
Przeczytaj koniecznie: BMW Z4 sDrive28i – debiut jeszcze w tym roku!
Według informacji „Autocara” platforma z długim rozstawem osi zarezerwowana jest wyłącznie dla standardowych wersji serii 5 przeznaczonych na rynek chiński, zaś w planach BMW nie ma długiej M5.
>>> BMW M5 2001 rok produkcji – cena od 40 tys. zł
W nowym BMW M5 montowany będzie nowy silnik V8 twin-turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Według informacji nieoficjalnych, jednostka ta rozwijać będzie ok. 500 KM – pisze portal Mototarget. Do przeniesienia napędu prawdopodobnie służyć będzie automatyczna, siedmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa. Możliwe jest także, że w ofercie pojawi się manualna przekładnia o 6 przełożeniach. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h będzie trwać ok. 4,7 sekundy, zaś prędkość maksymalna zostanie tradycyjnie ograniczona do 250 km/h. Nowe M5 ma być także o ok. 25 proc. oszczędniejsze od poprzedniego modelu. Ma się do tego przyczynić zastosowanie systemu start-stop oraz układ odzyskiwania energii z hamowania.