Nowe BMW M5 w przeciwieństwie do poprzedniej generacji ma gwarantować zwiększoną funkcjonalność w codziennej eksploatacji. Wszystko dzięki opracowanemu przez BMW M GmbH napędowi na cztery koła M xDrive. Wykorzystuje on centralną skrzynię rozdzielczą ze sprzęgłem wielotarczowym i odpowiednio do potrzeb w pełni adaptacyjnie rozdziela napęd na oś przednią i tylną. Optymalna trakcja na każdej nawierzchni i w każdych warunkach to także zasługa aktywnego dyferencjału M na osi tylnej, który działa również całkowicie adaptacyjnie, oferując moment blokujący w zakresie od 0 do 100 procent.
Sposób w jaki ma jeździć nowe M5 jest indywidualnie określany przez kierowcę. Aby zmienić charakter pracy układu M xDrive do wybory jest pięć różnych konfiguracji bazujących na różnych kombinacjach trybów DSC (DSC on, MDM, DSC off) i trybów M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). Już w ustawieniu podstawowym z włączonym DSC (dynamiczna kontrola stabilności) i 4WD układ dopuszcza niewielki poślizg tylnych kół podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu, zapewniając sportowo zwinną jazdę. W trybie M Dynamic (MDM, 4WD Sport) układ M xDrive umożliwia łatwo kontrolowany drift. Dla ambitnych kierowców i do zastosowania głównie na torach wyścigowych przeznaczone są trzy tryby M xDrive z wyłączonym DSC. Tu kierowca ma do wyboru trzy konfiguracje, w tym sam napęd tylny 2WD. Ten tryb umożliwia drift pod dowolnym kątem.
Przeczytaj: TEST BMW 520d xDrive: lepsze wrogiem dobrego
Sercem układu napędowego jest silnik V8 biturbo o pojemności 4.4 litra. Generowana moc wynosi 600 KM (przy 5600-6700 obr./min.) i 750 Nm (1800-5600 obr./min.). Auto przyspiesza w 3,4 s do 100 km/h, a w 11,1 s do 200 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, a z opcjonalnym pakietem M Driver do 305 km/h. Moc silnika przenoszona jest na koła poprzez specjalnie skonfigurowaną 8-stopniową skrzynię M Steptronic z układem Drivelogic. W trybie D gwarantuje ona komfort automatycznej zmiany biegów, ale biegi można przełączać też sekwencyjnie.
Układ jezdny przystosowany jest do codziennej eksploatacji przy możliwie najlepszej trakcji oraz do maksymalnej dynamiki jazdy na torze wyścigowym. Starannie dobrane wzmocnienia w tylnej i przedniej części auta zapewniają bardzo wysoką sztywność karoserii, dając kierowcy nieprzeciętnie wysokie wyczucie pojazdu również przy bardzo sportowej jeździe. Adaptacyjna kontrola amortyzatorów (VDC) pozwala na wybór jednego z trzech trybów: Comfort, Sport i Sport Plus. Układ wydechowy o czterech końcówkach dzięki sterowanym przepustnicom daje sportowe brzmienie silnika, które kierowca może zmieniać przyciskiem.
Cena BMW M5 rozpoczyna się w Polsce od 565 000 zł.