Po targach Paris Motor Show 2018 wszystko w kwestii popularnej serii 3 jest jasne. Producent podaje, że nowa 3-ka będzie miała znacznie więcej do zaoferowania od swojego poprzednika kodowanego numerem F30. Choć nowa generacja straciła na wadze 55 kg, to rozstaw osi wydłużono o całe 41 mm. Zmiany w projekcie nadwozia pozwoliły również zredukować współczynnik oporu powietrza do 0,23.
Nadwozie siódmej już generacji wygląda, jakby nowe G20 przebrało się za swojego większego brata serii 5 (G30). Sylwetka nabrała bardziej agresywnych linii, przy czym wygląda również masywniej i nowocześniej. Sedan otrzymał m.in. nowe reflektory (opcjonalnie LED-owe lub laserowe) oraz masywniej nakreślony przedni zderzak rodem z 5-tki. Dużej zmianie uległy lampy z tyłu, które stanowczo poszerzają optycznie całe nadwozie i mają design, jakiego wcześniej w BMW nie widzieliśmy.
Wersje silnikowe BMW G20
Skoro wygląd mamy za sobą, to pora na istotne parametry wersji silnikowych nowej serii 3. Na pierwszym planie przedstawiamy 330i, którą wspiera 4-cylindrowa jednostka z turbodoładowaniem typu TwinScroll. Silnik współpracuje z bezpośrednim wtryskiem oraz systemem Valvetronic, jak i podwójnym Vanos. Motor oferuje całe 258 koni mechanicznych w zakresie 5000-6500 obrotów na minutę, którego maksymalny moment obrotowy sięga blisko 400 Nm. Przy wsparciu ośmiostopniowej skrzyni automatycznej samochód rozpędza się do pierwszej setki w 5,8 s.
Dla miłośników diesla
Nie pożałują również miłośnicy silników wysokoprężnych, dla których BMW przygotowało w ofercie 2-litrowe modele 320d oraz 320d xDrive. Obydwa warianty rozwijają moc 190 KM, a ich moment obrotowy to również 400 Nm, jak w przypadku mocnej wersji benzynowej. Wyżej wymieniony moment obrotowy będzie dostępny w zakresie od 1750 do 2500 obr./min. Egzemplarze z silnikami diesla będą dostępne z sześciobiegowym manualem lub ośmiostopniowym automatem. Te wyżej wymienione jednostki będą przyśpieszać do 100km/h kolejno w 7,1 i 6,8 s. Poza wymienionymi już silnikami niemiecki producent przewiduje także wersję 318d o mocy 150 KM i 320 Nm (1500-3000 obr./min.). Dla pragnących większych wrażeń przygotowano sześciocylindrową jednostkę 330d, generującą 265 KM mocy.
Wydajność i wygoda
Nowe BMW serii 3 będzie znacznie wydajniejsze oraz wygodniejsze ze względu na większy komfort resorowania. G20-stka będzie pierwszym samochodem z rodziny trójek, w której zastosowano progresywnie działające amortyzatory. Dla klientów producent przewidział aż trzy wersje zawieszenia: standardowe, adaptacyjne oraz sportowe. Dla egzemplarzy posiadających wyłącznie napęd na tylną oś będzie możliwe dokupienie szpery, która znacznie poprawi pracę układu kierowniczego.
Więcej wszystkiego
Wnętrze nowej 3-ki zostało zaprojektowane w myśli o kierowcy, jak i pasażerach. W pierwszym rzędzie — na miejscu pasażera — jest teraz więcej miejsca na wysokości barków oraz łokci, za to w drugim zwiększono przestrzeń na nogi, przez co wysiadanie będzie jeszcze wygodniejsze. Ze względu na zwiększenie rozstawu osi o blisko 4 centymetry, bagażnik niemieckiego sedana został przez inżynierów poprawiony pod kątem użyteczności — teraz liczy 480 l pojemności.
Przyjazne rozwiązania
Kabina została zaplanowana w myśli o komforcie podróżujących i utrzymana w stylu klasy premium. Wnętrze zbudowano z materiałów wyższej jakości, które nocą będzie się mienić dzięki diodowemu oświetleniu. Wygodniejsze fotele znacznie wpłyną na komfort podróżowania, a kierowca będzie mógł sterować wszystkim komunikatami głosowymi dzięki technologii BMW Intelligent Personal Asistant. Poza tym dostępne będą również liczne rozwiązania jak np. konfigurowany cyfrowy kokpit oraz powiększony o 70% head-up display.
>>> Dowiedz się więcej o BMW Intelligent Personal Asisant <<<
Nasz personalny asystent
MBUX znane z samochodów marki Mercedes-Benz doczekało się swojej konkurencji. BMW Intelligent Personal Assiant pozwoli nam się zaprzyjaźnić z naszym samochodem, dając możliwość nadania naszemu samochodowemu asystentowi imienia. Producent zapewnia, że system ma być w pełni intuicyjny i spełniać każdą naszą prośbę. Poza prywatnym asystentem BMW rozbudowało swoją ofertę o nową aplikację na smartfona, która w całości pozwoli nam zrezygnować z fizycznego kluczyka. Z poziomu aplikacji będziemy w stanie otworzyć lub zamknąć samochód oraz zdalnie uruchomić silnik.
Nie będziemy chcieli wysiadać
Samochód będziemy mogli również doposażyć w topowy system nagłośnienia firmy Harman Kardon, który cieszy się popularnością w samochodach BMW od lat. Żeby tego było mało, do gry wejdzie również nowy interfejs multimedialny oparty na systemie operacyjnym BMW 7.0 oraz opcjonalnym 10-calowym dotykowym ekranem.
Sprzedaż w marcu
Po raz pierwszy ujrzeliśmy siódmą generację serii 3 podczas Paris Motor Show. Zatem kiedy spodziewać się pierwszych egzemplarzy na drogach? BMW G20 wejdzie na rynek z dniem 9 marca 2019 roku. Ceny samochdu nie są jeszcze znane. Istnieje prawdopodobieństwo, że w najbliższym czasie producent przedstawi światu również wersję M340i, a także hybrydę typu plug-in 330e. Przypominamy, że BMW zaprezentowało już liczne zestawy akcesoriów M Performance Parts, które pozwolą całkowicie spersonalizować nadwozie przyszłym nabywcom.