Choć wakacje i lato już się skończyły, a gorące i długie dni to już historia, zdaniem producenta z Bawarii to właśnie początek jesieni jest idealnym momentem na zaprezentowanie nowego kabrioleta. Względem poprzednika BMW serii 4 Cabrio nowej generacji będzie występować wyłącznie z miękkim dachem. Niemieccy inżynierowie tłumaczą, że takie rozwiązanie nie tylko pozwoliło obniżyć masę auta, ale też zagwarantować więcej przestrzeni bagażowej.
Sprawdź: Nowe BMW serii 4 Coupe oficjalnie. Tak, wygląda jak wściekły bóbr - GALERIA
Kiedy dach w nowej "czwórce" jest schowany, bagażnik pomieści 300 litrów, czyli o 80 więcej, niż w przypadku poprzednika. Z kolei kiedy dach jest zamknięty, zmieścimy do 385 litrów bagażu, co daje 15 litrów więcej, niż w przypadku generacji F33. Kolejną istotną zaletą lekkiego dachu to także niżej położony środek ciężkości, czego efektem są lepsze właściwości jezdne.
Większe nadwozie i szybszy dach
Ponadto względem poprzedniej generacji najnowsza odsłona BMW serii 4 Cabrio jest odrobine dłuższa, szersza i minimalnie wyższa. Większy jest także rozstaw osi oraz rozstaw kół przednich. Sam dach potrafi się otworzyć i zamknąć do prędkości 50 km/h, a cała procedura zajmuje równe 18 sekund.
Gama silnikowa
Pod maską nowego cabrio znajdzie się kilka jednostek benzynowych oraz kilka wysokoprężnych. W pierwszej kolejności do oferty trafią takie wersje jak: 420i, 430i, M440i xDrive, 420d, 430d oraz M440d xDrive.
Wersja | Silnik | Skrzynia | Moc | Napęd | 0-100 km/h | Prędkość maks. |
---|---|---|---|---|---|---|
420i | 2.0 R4 | AT8 | 184 KM & 300 Nm | RWD | 8,2 s. | 236 km/h |
430i | 2.0 R4 | AT8 | 258 KM & 400 Nm | RWD | 6,2 s. | 250 km/h |
M440i xDrive | 3.0 R6 | AT8 | 374 KM & 500 Nm | AWD | 4,9 s. | 250 km/h |
420d | 2.0 R4 | AT8 | 190 KM & 400 Nm | RWD | 7,6 s. | 236 km/h |
430d | 2.0 R4 | AT8 | 286 KM & 650 Nm | RWD | 5,9 s. | 250 km/h |
M440d xDrive | 3.0 R6 | AT8 | 340 KM & 700 Nm | AWD | 5,1 s. | 250 km/h |
Dalej nowoczesne i dobrze wyposażone
Podobnie jak wersja Coupe, nowe Cabrio jest także dobrze wyposażone i bardzo nowoczesne. Na wyposażeniu znajdziemy światła LED-owe i laserowe, sterowanie systemem multimedialnym za pomocą gestów, czy system audio harman/kardon. Pojawi się również wyświetlacz head-up, który od poprzedniego jest o 70 proc. większy, oraz kamera cofania, która ma wszystkie funkcje znane z najnowszych modeli z asystentem cofania włącznie. Nie zabraknie też zaawansowanych systemów asystujących kierowcę. Wnętrze, jak sami widzicie, zostało żywcem przeniesione z BMW serii 3 oraz BMW serii 4.
Ceny w Polsce
Na temat cen i dostępnych konfiguracji jeszcze niewiele wiadomo. Polski importer nie pochwalił się jeszcze swoją ofertą, jednak jak tylko to zrobi, zaktualizujemy artykuł o istotne informacje. Mimo wszystko możemy być niemal pewni, że pierwsze egzemplarze bez dachu wyjadą na polskie drogi na początku wiosny 2021 roku.