BMW postawiło na trzymanie się doskonale znanego stylu. Seria 5 jest teraz mniejszą serią 7, nie tylko pod względem wyposażenia, ale i stylistyki. Auto jest szersze i niższe od poprzednika. Ponadto oparte jest na nowej platformie CLAR wykorzystującej aluminium, dzięki czemu tylko płyta podłogowa jest już lżejsza o 70 kilogramów od poprzedniczki. W zależności od specyfikacji, auto może ważyć o 100 kilogramów w stosunku do F10. Wrażenie robi opór aerodynamiczny wynoszący Cx=0,22.
Zobacz też: BMW Vision Next Concept 100 – bez kasku, bez upadków
Aluminium znalazło się również w zawieszeniu będącym układem wielowahaczowym. BMW oferuje cztery jego wersje: standardową, twardszą sportową, zawieszenie z aktywną regulacją tłumienia a nawet elektronicznie kontrolowanymi stabilizatorami.
Nowe auto to duży krok pod względem rozwiązań elektronicznych: mamy kamerę stereoskopową, czujniki radarowe i ultradźwiękowe. Aktywny tempomat wraz z asystentem kierowania i toru jazdy zajmują się dodawaniem gazu, hamowaniem oraz kierowaniem aż do 210 kilometrów na godzinę. Pojawił się również nowy system iDrive z ekranem o rozmiarze 10,5 cala. Wszystkie auta mają reflektory diodowe w standardzie.
.
Silniki dostępne w nowym BMW serii 5:
.
BMW 530i/BMW 530i xDrive:
Czterocylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
Pojemność: 1998 cm3.
Moc: 185 kW/252 KM przy 5200-6500 obr/min.
Maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1450-4800 obr/min.
Przyspieszenie (0-100 km/h): 6,2 s (6,0 s).
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,4 l/100 km (5,7 l/100 km)*.
BMW 540i/BMW 540i xDrive:
Sześciocylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic
Pojemność: 2998 cm3.
Moc: 250 kW/340 KM przy 5500-6500 obr/min.
Maks. moment obrotowy: 450 Nm przy 1380-5200 obr/min.
Przyspieszenie (0-100 km/h): 5,1 s (4,8 s)
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 6,5 l/100 km (6,7 l/100 km)*.
BMW 520d/BMW 520d xDrive:
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny, 6-biegowa skrzynia manualna / 8-stopniowa skrzynia Steptronic (xDrive: 8-stopniowa skrzynia Steptronic).
Pojemność: 1995 cm3.
Moc: 140 kW/190 KM przy 4000 obr/min.
Maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1750-2500 obr/min.
Przyspieszenie (0-100 km/h): 7,7 s / 7,6 s (7,6 s)
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,1 l/100 km / 4,0 l/100 km (4,2 l/100 km)*.
BMW 530d/BMW 530d xDrive:
Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny, 8-stopniowa skrzynia Steptronic.
Pojemność: 2993 cm3.
Moc: 195 kW/265 KM przy 4000 obr/min.
Maks. moment obrotowy: 620 Nm przy 2000-2500 obr/min.
Przyspieszenie (0-100 km/h): 5,7 s (5,4 s).
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,5 l/100 km (4,7 l/100 km)*.
Później – w pierwszym kwartale przyszłego roku - dostępne będą auta o oznaczeniu 530e (to hybryda plug-in) z silnikiem o pojemności dwóch litrów. Dla zwolenników dużych silników przygotowano BMW M550i, która pod maską ma 4.4-litrowe V8 z mocą 462 koni mechanicznych. Wrażenie robi moment obrotowy: 620 niutonometrów od 1800 obrotów na minutę.
Auto będzie miało napęd na tylną oś. Napęd xDrive będzie opcjonalny. W ofercie znajdą się również pojazdy ze skrętną tylną osią. 8-biegowy automat to standardowa przekładnia oprócz najtańszej wersji w której montowany jest 6-biegowy manual.