BMW serii 5 jest wciąż świeżym modelem na motoryzacyjnym rynku, dlatego do tego samochodu nie ma jeszcze zbyt wielu tuningowych części. Samochód ten zabrał na swój warsztat AC Schnitzer i od razu przygotował metamorfozę zarówno sedana, jak i eleganckiego kombi.
Aby nadać autom agresywniejszego wyglądu, modyfikacji uległy zderzaki, pojawiły się opływowe dokładki na progach, a w zderzakach tylnych okazałe dyfuzory z wyprowadzonymi czterema końcówkami zmienionego układu wydechowego. Tak samo w sedanie, jak i w kombi nie brakuje spoilerów na klapach oraz nad szybą, dedykowanych do każdej z tych nadwoziowych wersji. W nadkola wpasowano charakterystyczne dla marki AC Schnitzer obręcze kół ze stopów lekkich. W wypadku BMW serii 5 są to koła w rozmiarze 20". Wnętrze otrzymało dywaniki sygnowane firmowym logotypem oraz specjalną nakładkę ze znakiem firmowym AC Schnitzer na pokrętło systemu iDrive.
Testowaliśmy: BMW 520d xDrive Luxury Line: lepsze wrogiem dobrego
Jak na porządnego tunera przystało, zmian nie ograniczono do aspektu wizualnego. AC Schnitzer obniżył nieco zawieszenie i proponuje wzmocnienie dwóch silników, a dokładnie wersji 540i oraz 530d. Benzynowy 3-litrowy motor generujący 340 koni mechanicznych otrzymał zastrzyk 60 KM, dzięki czemu moc wzrosła z do równych 400 KM. 3-litrowy diesel legitymujący się fabrycznym wynikiem 315 KM po wizycie w AC Schnitzer zapewnia 50 KM ekstra. Łatwo się domyślić, że auta po takiej kuracji wzmacniającej są szybsze w stosunku do wersji seryjnych. Niestety niemiecka firma nie informuje o osiągach.