Nowe BMW serii 7 przyjmie się na rynku? Auta zjeżdżają już z fabryki w Dingolfing

2019-03-14 14:13

Trzy i pół roku po rynkowym debiucie szóstej generacji i dwa miesiące po premierze wersji po liftingu. Zmodernizowane BMW serii 7 zaczęło opuszczać linię produkcyjną fabryki w Dingolfing. Czy flagowa limuzyna niemieckiego producenta z ogromnym grillem, będzie równie chętnie kupowana, jak wersja sprzed poprawek?

Flagowy model bawarskiego producenta został poddany gruntownej aktualizacji nadwozia i technologii. Zbyt duże "nerki" okazały się być kontrowersyjną zmianą, która wywołała wiele dyskusji, ale odświeżona seria 7 to znacznie więcej niż nowy grill. Odświeżona stylizacja nadwozia obejmuje nowe smukłe reflektory i bardziej płaskie trójwymiarowe tylne światła LED połączone teraz cienką listwą.

Zaktualizowane wnętrze zapewnia najnowszy system audio-informacyjny, nowe wykończenia z drewna szlachetnego, a także przedłużone pikowanie wokół konsoli środkowej i podłokietników drzwi. Dodatkowo w kabinie jest teraz ciszej dzięki ulepszonej osłonie akustycznej w nadkolach tylnych kół oraz grubszym szybom.

Tak jak poprzednio, nowa seria 7 nadal oferuje zarówno wersje standardowe, jak i te o zwiększonym rozstawie osi (+140 mm) Według samego producenta, wydłużony wariant "L" cieszy się większą popularnością niż standardowe i stanowi aż 80% całkowitej sprzedaży flagowej limuzyny.

Rozpoczęcie produkcji nowego BMW serii 7 w fabryce w Dingolfing

i

Autor: BMW Rozpoczęcie produkcji nowego BMW serii 7 w fabryce w Dingolfing

W zmodernizowanej serii 7 dostrzegamy również sporą aktualizację układu napędowego, w którego skład wchodzi teraz nowy sześciocylindrowy model hybrydowy typu plug-in. Wprowadzony na rynek jako BMW 745e oraz 745Le oferuje łączną moc 393 KM z sześciocylindrowego silnika benzynowego o mocy 282 KM i silnika elektrycznego o mocy 111 KM. Nowa hybrydowa seria 7 w całkowicie elektrycznym trybie jest w stanie przejechać do 58 km.

Linia silników obejmuje także nową jednostkę V8 o pojemności 4.4 litra dla wersji 750i i 750Li oraz 3-litrowy turbodoładowany silnik R6 dla wersji 730d (261 KM), 740d (316 KM) i 750d (394 KM). Najmocniejsza wersja M760Li jest napędzana widlastym 12-cylindrowym silnikiem o pojemności 6.6 litra o mocy 577 KM. napędzany silnikiem V12 o mocy 585 KM (577 KM) o pojemności 6.6 litra.

Od rozpoczęcia produkcji pierwszego modelu serii 7 w 1977 roku, BMW wyprodukowało w fabryce w Dingolfing blisko 2 mln egzemplarzy. Dodatkowo ponad 90 proc. całkowitej produkcji w 2018 roku zostało wyeksportowane na rynek chiński, który stanowił 44 procent wszystkich serii 7 zbudowanych na koniec roku.