W porównaniu do obecnie sprzedawanego auta, w kolejnej generacji przestylizowany zostanie przód z powiększonymi, charakterystycznymi "nerkami", zderzak upodobniony do tego z Serii 6 i ledowe światła przypominające te z Serii 4. Tylna część otrzyma nowe klosze świateł, których zadaniem ma być też optyczne poszerzanie karoserii i przeprojektowany zderzak. W środku spodziewany jest, znany z mniejszych modeli, nowy system multimedialny.
Zobacz też: TEST BMW Z4 sDrive 35is: na pożegnanie lata
Krążące plotki twierdzą, że pod maską nowego BMW 730i ma pracować... 2-litrowy, czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy około 260 KM. Dodatkowo pojawią się nowe generacje jednostek 6-cylindrowych a flagowym ma być 6.6 V12 zapożyczony z Rolls-Royce'a Ghost generujący około 600 KM. Wielbiciele hybryd będą mieli dwie opcje do wyboru z możliwością ładowania zewnętrznego. Za przeniesienie napędu odpowiadać mają nowe 9-biegowe przekładnie automatyczne.
Przeczytaj również: BMW Serii 2 Active Tourer: pełny polski CENNIK zawierający napęd xDrive
Obecna generacja BMW Serii 7 debiutowała w 2008 roku, a w 2012 przeszła kurację odmładzającą. Patrząc na statystyki można powiedzieć, że kolejna generacja jest bardzo potrzebna, bo BMW Serii 7 sprzedaje się gorzej niż najgroźniejsi konkurenci, jak Mercedes klasy S czy Audi A8, a nawet Porsche Panamera.
Debiut spodziewany podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w II połowie 2015 roku.