Co ciekawe, nowy model ma być mniejszy od poprzednika. Druga generacja X1 otrzyma też bardziej terenową stylizację, niż ustępujące E84, które przypomina nieco podniesione kombi.
Po raz pierwszy Bawarczycy zdecydują się na produkcję odmiany z przedłużonym rozstawem osi. Niestety, taka wersja nie pojawi się raczej w Europie. Jej przeznaczeniem będą rynki: chiński, rosyjski i amerykański. Większy rozstaw osi zaowocuje pojemniejszym bagażnikiem i dodatkowym trzecim rzędem siedzeń.
Przeczytaj też: BMW X3 po liftingu: polski CENNIK bestsellerowego SUV-a od 154 500 zł
Gama silników prawdopodobnie zostanie przeniesiona żywcem z Serii 2 Active Tourer. Początkowo pod maskę trafią zatem trzy silniki. Pierwszy z nich to 3-cylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1.5 o mocy 136 KM. Oprócz małego benzyniaka, auto będzie można wyposażyć w wysokoprężny silnik o mocy 150 KM i momencie obrotowym 330 Nm. Początkowo najmocniejszą wersją będzie dwulitrowy motor benzynowy o mocy 231 KM.