Aktualna oferta modeli Volvo z serii Recharge (hybryd typu plug-in) zawiera sześć pozycji. Układ hybrydowy pozwalający na ładowanie akumulatorów z gniazdka oferowany jest w S60, V60, S90, V90, XC60 oraz XC90. W każdym przypadku składa się on z silnika spalinowego napędzającego przednie koła oraz silnika elektrycznego odpowiadającego za napęd kół tylnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu szwedzkie auta są szybkie i oszczędne, a po zapowiadanych zmianach staną się jeszcze szybsze i bardziej przyjazne środowisku! Co się zmieni? Dzięki dołożeniu trzeciej warstwy ogniw pojemność akumulatorów wzrośnie z 11,6 kWh do 18,8 kWh. Taka zmiana pozwoli na zwiększenie elektrycznego zasięgu do około 90 km. Według badań, to niemalże dwa razy większy dystans, jaki dziennie pokonuje statystyczny użytkownik auta premium.
Podniesiona zostanie także moc silnik elektrycznego. Do tej pory, umieszczony przy tylnej osi elektryk produkował około 87 KM. Po zmianach moc samego motoru elektrycznego wzrośnie do 145 KM. Łącza moc całego układu w przypadku wersji T6 Recharge wyniesie 350 KM i 659 Nm, a w przypadku topowej odmiany T8 aż 455 KM i 709 Nm! Przy okazji, ta druga wersja napędu sprawi, że auta z T8 staną się najmocniejszymi, seryjnymi samochodami Volvo w historii! Delikatne zmiany zajdą także w jednostce spalinowej wersji T8. Kompresor zostanie zastąpiony sprężarką elektryczną, która będzie współpracowała z dużą turbosprężarką. Wraz ze zwiększeniem mocy polepszą się także osiągi. Zmniejszy się zużycie paliwa oraz emisja CO2.
Plany Volvo dotyczące modeli hybrydowych i elektrycznych są bardzo ambitne. Do końca bieżącej dekady Szwedzi zamierzają sprzedać 1,2 miliona aut, z czego ponad połowa ma być modelami w pełni elektrycznymi. Od 2030 roku marka ma skupić się tylko i wyłącznie na produkcji aut zasilanych elektronami. Hybrydowa i elektryczna motoryzacyjna rewolucja dzieje się na naszych oczach!