Szykowany przez Toyotę mały samochód zaprojektowany w architekturze TNGA, ma wnieść do segmentu A nową jakość. Platformy z serii Toyota New Global Architecture (TNGA) zapewniają znacznie lepsze właściwości jezdne, pewniejsze prowadzenie, wyższy poziom bezpieczeństwa biernego i bardziej atrakcyjną stylistykę. Te atuty są widoczne we wszystkich nowych modelach Toyoty, które na całym świecie zyskały uznanie i dużą popularność. Dobrym przykładem jest Yaris czwartej generacji, zbudowany na platformie GA-B, który został bardzo dobrze przyjęty przez europejskich klientów i zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2021. Kierowcy doceniają w tym samochodzie dynamiczną stylistykę, przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, bardzo wydajny i mocny napęd hybrydowy, a także świetną dynamikę jazdy i wiodący w segmencie poziom bezpieczeństwa.
Zobacz również: Nowa Toyota Yaris 1.5 Hybrid pali tak mało, że aż ciężko w to uwierzyć - TEST, OPINIA, WIDEO
Drugim modelem, który powstał na platformie GA-B, jest Yaris Cross, który zadebiutuje w sprzedaży w bieżącym 2021 roku. Toyota przewiduje, że Yaris, Yaris Cross oraz nowy model z segmentu A pozwolą osiągnąć roczną produkcję samochodów opartych na platformie GA-B w Europie na poziomie 500 000 egzemplarzy. Tak znaczny wolumen pozwoli obniżyć koszty produkcji dzięki efektowi skali i przyczyni się do utrzymania ceny nowego modelu Toyoty na niskim poziomie, zgodnie z oczekiwaniami klientów.
W kwestii wyboru rodzaju napędu, Toyota bierze pod uwagę preferencje kierowców zainteresowanych małymi samochodami miejskimi. Obecnie segment A jest zdominowany przez auta z silnikami spalinowymi, co wynika z tego, że w tej klasie samochodów cena jest jednym z głównych czynników wpływających na decyzje zakupowe. Z prognoz rynkowych wynika, że ta tendencja utrzyma się w nadchodzących latach, dlatego nowy model Toyoty otrzyma silnik benzynowy.