Do rodziny sprzedawanych w Polsce aut marki MINI dołączyło nowe Cabrio. Pod maską mogą być zamontowane te same motory co w konwencjonalnym hatchbacku. Są to benzynowe silniki o mocach od 136 do nawet 231 KM w topowej wersji John Cooper Works, lub turbodiesle rozwijające od 116 do 170 KM. Jednostki napędowe zostały połączone z 6-biegowymi "manualami" albo 6-biegowymi przekładniami automatycznymi.
Zobacz: TEST nowy MINI Cooper 1.5 w pakiecie JCW: lek na nudę
Nowe MINI Cabrio powstało w wyniku zastąpienia sztywnego dachu w 3-drzwiowym MINI, jego materiałowym odpowiednikiem. Dach składa się automatycznie w czasie 18 sekund, a operację tę można wykonać do prędkości 30 km/h. W porównaniu z poprzednikiem mały brytyjski kabriolecik wydłużył się o 98 mm, poszerzył o 44 mm oraz stał się wyższy o 1 mm. Rozstaw osi zwiększono o 28 mm co, jak zapewnia producent, pozwoliło zwiększyć przestrzeń bagażową o 25% (bagażnik ma dokładnie 215 litrów pojemności).