MINI oficjalnie zaprezentowało swój najnowszy produkt - kolejną generację praktyczniejszej odmiany Clubman. Auto cechuje się stylistyką nawiązującą do obecnie sprzedawanego Coopera, jednak jest od niego dłuższe, szersze, a przede wszystkim ma większy rozstaw osi. Nowe MINI Clubman mierzy 4253 mm długości, 1800 mm szerokości, 1441 mm wysokości i 2670 mm rozstawu osi. Bagażnik MINI Clubman oferuje 360 litrów przy rozłożonych fotelach i 1250 l w konfiguracji 2-osobowej.
Czytaj: TEST MINI Cooper S A/T: najnowsze wcielenie miejskiego gokarta
To co można zauważyć od razu to pełnowymiarowe drzwi tylne, a przede wszystkim symetrycznie dzielone tylne wrota - przypominają te z aut dostawczych. Jako, że MINI Clubman jest blisko technicznie powiązane z BMW Serii 2 Active Tourer, pod maską można spodziewać się bliźniaczych jednostek napędowych. MINI oferuje tutaj jeden z trzech motorów: dwóch benzynowych (1.5 136 KM i 2.0 192 KM) i jednego wysokoprężnego (2.0 150 KM).
Moc może być przenoszona na koła poprzez 6-biegowe przekładnie manualne lub przez nową skrzynię Steptronic o 8-miu przełożeniach. Producent chwali się, że w zawieszeniu MINI Clubmana, na które składają się kolumny MacPhersona z przodu i wielowahaczowa oś tylna, zastosowane zostały nowe elementy, które poprawią komfort podróżowania, przy czym MINI nie straci swojej gokartowości.
Przeczytaj: TEST BMW serii 2 Active Tourer 225i Sport Line
Nowe MINI Clubman może być również bogato wyposażone. Zaczynając od wielu systemów bezpieczeństwa jak Driving Assistant oparty na kamerze z aktywnym regulatorem prędkości, układem ostrzegania o pieszych czy ryzyku kolizji z funkcją wstępnego hamowania, oświetleniem LED z asystentem świateł drogowych i wykrywaniem znaków drogowych, przez MINI Driving Modes z trzema trybami jazdy, po wiele możliwości indywidualizacji wnętrza czy wyglądu z 19-calowymi alufelgami.
Nowe MINI Clubman powinno zadebiutować w sprzedaży w drugiej połowie 2015 roku.