Nowe Mitsubishi L200 przykuwa wzrok odmienioną, jeszcze bardziej muskularną stylistyką nadwozia. Design cechuje się wysoko poprowadzonymi reflektorami, muskularnym grillem, elementami ochronnymi w dolnych partiach zderzaków oraz światłami przeciwmgielnymi umieszczonymi przy krawędzi zderzaka. Klosze i wypełnienie lamp wcinających się głęboko w tylne błotniki także zmieniły wzór.
Nie przegap: Nowe Mitsubishi ASX 2020 w polskich salonach - PEŁNY CENNIK i wyposażenie
Nadwozie osadzone na ramie skrywa także odmienione wnętrze. Podobno inżynierowie Mitsubishi przyjrzeli się każdemu detalowi, żeby samochód był bardziej dopracowany i funkcjonalny oraz znacznie bardziej komfortowy. Na liście wyposażenia tego pojazdu znalazło się kilkanaście zaawansowanych systemów bezpieczeństwa oraz nowe multimedia. Szczegóły opisane zostały poniżej.
WIDEO - tak zmieniło się L200
Układ napędowy
Do napędu nowego Mitsubishi L200 służy nowoczesny turbodiesel o pojemności 2.2-litra, współpracujący z 6-biegową automatyczną lub manualną przekładnią, oferujący dobre osiągi i zapewniający cichszą pracę układu napędowego. Silnik wykorzystuje wodny roztwór dodatku SCR AdBlue w procesie redukcji emisji tlenków azotu (NOx) z układu wydechowego i spełnia normy EURO 6d-TEMP.
Zobacz: Nowe Mitsubishi L200 w odważnej wersji ABSOLUTE
Znacząco poprawiono komfort i własności jezdne. Do wyboru klienci mają samochody z układem przeniesienia napędu Easy Select lub Super Select (z centralnym mechanizmem różnicowym, który można zablokować, a wtedy siła napędowa jest dzielona między osie w proporcji 50/50). W obydwóch odmianach napędzane są tylne koła, a przednią oś można dołączyć w czasie jazdy. W standardzie wszystkie Mitsubishi L200, bez względu na wersję i wyposażenie, otrzymują reduktor oraz blokadę tylnego mostu
System napędu Super Select 4WD najnowszej generacji gwarantuje lepsze zdolności terenowe, także dzięki nowej funkcji Off-Road, pozwalającej na wybór jednego z 4 trybów pracy układu: Gravel (szuter), Mud/Snow (błoto/śnieg), Sand (piasek) i Rock (kamienie). Mitsubishi L200 wyróżnia także spośród konkurencji możliwość korzystania z napędu 4x4 przy dowolnej prędkości jazdy i na dowolnym rodzaju nawierzchni.
Wół roboczy
Nowe Mitsubishi L200 oferuje większe przednie tarcze i większe tłoczki w zaciskach hamulcowych, tylne amortyzatory z większymi skokiem - taki samochód lepiej hamuje, radzi sobie z przeszkodami, a także jest bardziej oszczędny i ma lepszą dynamikę.
Testowaliśmy: Mitsubishi Eclipse Cross Intense 1.5 Turbo 2WD: klasowy przeciętniak
Minimalny prześwit wynosi 200 mm. Kąt natarcia to z kolei 29 stopni, gdy kąt zejścia wynosi do 21 stopni. Samochód może poruszać się w przechyle bocznym wynoszący do 45 stopni. Jest idealnym narzędziem do pracy – ładowność wynosi (w zależności od wersji i układu przeniesienia napędu) od 1040 do 1080 kg. Maksymalna masa holowanej przyczepy bez hamulca to 750 kg, ale L200 poradzi sobie z obciążeniem (gdy przyczepa ma hamulec) do 3100 kg.
Wyposażenie
Prócz czołowych, bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych oraz oczywistych systemów ABS oraz stabilizacji toru jazdy ASTC w pick-upie są dwa punkty mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX. W każdym Mitsubishi L200 jest system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA) i stabilizacja toru jazdy przyczepy (TSA), a z wyposażeniem Instyle DC, Instyle DC AT oraz Instyle Plus DC dodatkowo system kontroli zjazdu ze wzniesienia. Poza najprostszym L200 wszystkie pozostałe mają system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW) oraz system ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM). W modelach topowych Mitsubishi proponuje kamery 360 stopni (w tym cofania), zaś z wyposażeniem Instyle Plus samochód ostrzeże kierowcę o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA). L200 monitoruje martwe pole w lusterkach zewnętrznych (BSW), ma ultradźwiękowego asystenta ruszania (UMS), czujniki parkowania (z przodu i z tyłu) oraz automatyczne światła drogowe.
Przeczytaj: Od Mizushimy do L200 - historia pick-upów Mitsubishi
Poza wersjami Invite DC i Intense DC standardowo montowane są światła Bi-LED (z reflektorami do jazdy dziennej). Każdy L200 ma elektrycznie sterowane szyby, podgrzewane lusterka boczne, spryskiwacze reflektorów (poza wersją najtańszą). Do wyboru auta z klimatyzacją jedno- lub dwustrefową i dostępem bez kluczyka. Standardowo L200 otrzymuje system audio wraz z zestawem głośnomówiącym Bluetooth (sterowanie obydwoma na kierownicy). W najprostszej wersji Invite montowany jest radioodtwarzacz CD/MP3, ale już w każdej następnej audio ma ekran dotykowy.
W wersjach Instyle oraz Instyle Plus Mitsubishi swoim klientom proponuje stację multimedialną SDA z 7-calowym ekranem dotykowym i gniazdem HDMI wraz z tunerem DAB. W takich samochodach montowane jest również podwójne gniazdo USB dla drugiego rzędu siedzeń (pomijając, że każde auto ma też gniazdo USB z przodu). Klient otrzymuje bez dopłaty normalne koło zapasowe (nie zestaw naprawczy), stopnie boczne i tylny zderzak ze stopniem (poza Invite DC).
Nasz test: Toyota Hilux SR5 vs. Mitsubishi L200: japońskie legendy
Samochód w każdej wersji ma chromowane detale wykończeniowe, skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów oraz centralny podłokietnik (z przodu i dla drugiego rzędu siedzeń). Fotel kierowcy jest regulowany na wysokość, a we wszystkich L200 (oprócz Invite) kierownica ma regulacje w dwóch płaszczyznach. Dodatkowo w wersjach Instyle DC AT oraz Instyle Plus DC oferowane są również łopatki do zmiany biegów.
W wersjach Invite oraz Intense samochód otrzymuje ciemnoszarą tapicerkę tekstylną. Modele z serii Instyle DC (także AT – w autach z automatyczną skrzynią biegów) oraz Instyle DC Plus otrzymują tapicerkę skórzaną w kolorze czarnym. Do wyboru jest 9 kolorów nadwozia. Pickup Mitsubishi jest oferowany zarówno z lakierami zwykłymi, jak i metalizowanymi. Możliwe jest również zamówienie L200 z lakierem perłowym (za dopłatą 3900), zaś w przypadku aut białych, niemetalizowanych dopłata wynosi tylko 1000 zł. W ofercie felgi 16-calowe (wersja podstawowa) lub 18-calowe z oponami 265/60 R18 (we wszystkich pozostałych wersjach).
Mitsubishi L200 - polski cennik
KLIKNIJ i POBIERZ - Mitsubishi L200 / CENNIK PDF
Ceny nowego Mitsubishi L200 zaczynają się od 135 990 zł a miesięczna rata w leasingu Lease&Go startuje od 970 zł netto. Producent oferuje aż 5-letnią gwarancję z nielimitowanym przebiegiem pakietem Assistance.
silnik | wersja | napęd | cena |
---|---|---|---|
2.2 DI-D 150 KM |
INVITE | Easy Select 4WD MT | 135 990 zł |
INTENSE | Super Select 4WD MT | 150 990 zł | |
INSTYLE | Super Select 4WD MT | 158 990 zł | |
INSTYLE | Super Select 4WD AT | 164 190 zł | |
INSTYLE PLUS | Super Select 4WD AT | 167 190 zł |