Nowe modele Hyundaia na rok 2015: te auta zadebiutują niebawem - ZDJĘCIA

2014-12-11 0:00

Hyundai sukcesywnie odmładza swoją ofertę. Po zaprezentowaniu kolejnej generacji Hyundaia i20 oraz odświeżeniu modelu i40, Koreańczycy kontynuują ofensywę. Prezentujemy jakie nowości czekają w 2015 roku.

Koreańczycy mocno atakują europejskich konkurentów. Tym razem zaprezentowane zostały trzy modele: i20 Coupe, odświeżone i30 i odmłodzone i40.

Hyundai i20 Coupe

Model i20 Coupe jest pierwszym przedstawicielem marki, w segmencie B z 3-drzwiowym nadwoziem. Mierzący 4,05 m długości, 1,73 m szerokości i 1,45 m wysokości i20 Coupe jest realizacją słowa danego przez Koreańczyków podczas premiery 5-drzwiowego i20 w Paryżu - miała powstać odmiana 3-drzwiowa.

Hyundaia i20 Coupe można łatwo rozpoznać po lekko opadającej linii dachu i niewielkim spojlerze na tylnej klapie. Dodatkowo w porównaniu do odmiany 5-drzwiowej delikatnie przeprojektowano osłonę chłodnicy. Zwiększył się też o 10 l bagażnik – do 336 l.

Przeczytaj też: TEST Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Platinium: więzień stereotypów

W przypadku Hyundaia i20 Coupe do wyboru mają być te same silniki co w modelu 5-drzwiowym. Dwa benzynowe (1.25 – 84 KM i 122 Nm, 1.4 – 100 KM i 134 Nm) i dwa wysokoprężne (1.1 - 75 KM i 180 Nm, 1.4 – 90 KM i 240 Nm) powodują, że każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli chodzi o skrzynie biegów to wybór jest pomiędzy: 5-biegową (z benzyniakiem 1.25), 6-biegową (wszystkie pozostałe motory) i 4-biegowym automatem (z benzyniakiem 1.4).

Hyundai i30 oraz i30 Turbo

Hyundai i30 również doczekał się delikatnego faceliftingu. Wprawne oko zauważy odświeżoną osłonę chłodnicy i nowe wzory felg ze stopów lekkich. Pojawiły się również nowe barwy w palecie kolorystycznej.

Pod maską może pracować jeden z czterech silników: dwóch benzynowych (1.4 – 100 KM i  1.6 120 KM) i dwóch wysokoprężnych (1.6 110 KM i 1.6 136 KM). Wszystkie silniki mogą współpracować z 6-biegowymi przekładniami manualnymi. Dodatkowo w przypadku diesli istnieje możliwość wyboru 7-biegowego automatu.

Sprawdź: TEST Hyundai Genesis 3.8 V6: pierwsza jazda klasą premium po koreańsku

Największą nowością jest najmocniejsza odmiana Hyundaia i30, ukryta pod nazwą Turbo. Występuje w konfiguracji 3-drzwiowej i 5-drzwiowej. Auto oparte technicznie jest o Kię Ceed GT. Pod maską pracuje benzynowy silnik 1.6 z turbodoładowaniem. 186 KM i 265 Nm momentu obrotowego przenoszonych jest na przednie koła poprzez 6-biegową skrzynię manualną. Pierwsze 100 km/h i30 Turbo osiąga w czasie 8 sekund a prędkość maksymalna to 219 km/h.

Z zewnątrz auto można poznać poprzez dodatkowe ospojlerowanie, bi-ksenonowe reflektory czy podwójną końcówkę układu wydechowego. Dodatkowo na kołach pojawiły się 18-calowe felgi aluminiowe ukrywające zmodyfikowane hamulce – tarcze w rozmiarach 300 mm przód i 284 mm tył. Wewnątrz zainstalowano sportowe fotele, inny zestaw wskaźników i czarną podsufitkę.

Wejdź także: TEST Hyundai i40 CW 1.7 CRDi: trochę jak koreański Passat

Hyundai i40 po faceliftingu

O wyraźnie poprawionym Hyundaiu i40 pisaliśmy w tym materiale, do którego odsyłamy.

Chcącym kupić poszczególne modele spieszymy z informacją, że nie zapadły jeszcze decyzje o wprowadzeniu i20 Coupe i i30 Turbo na polski rynek. Na rynkach Europy zachodniej sprzedaż ruszy na wiosnę 2015 roku.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku