Porsche 911 GT3 jest wyposażone w wysokoobrotowy, wolnossący silnik o mocy 500 KM. Jednostka ta jest wykorzystywana w wyścigowym modelu 911 GT3 Cup. Wyposażony w skrętną tylną oś, siedmiostopniową przekładnię Porsche Doppelkupplung (PDK) oraz ogumienie Michelin Sport Cup 2 N1, sportowy wóz stanął na linii startu toru Nurburgring w standardowej specyfikacji. Powietrze miało temperaturę 8 stopni, a asfalt – 14 stopni. Dla Larsa Kerna, kierowcy testowego Porsche, były to idealne warunki pomiarowe. Zatwierdzone do jazdy po publicznych drogach tylnonapędowe coupe uzyskało swój najlepszy czas pod urzędowym nadzorem (7 min i 12,7 s).
Przeczytaj też: Nowe Porsche 911 GT3: na drogę i na tor
„Osiągając taki wynik, udowodniliśmy dobitnie, że nowe 911 GT3 nie tylko dostarcza najlepsze doznania z jazdy, ale jest w stanie zapewnić również imponujące wyniki na Północnej Pętli. Skoncentrowaliśmy się tu na optymalizacji własności jezdnych i dostosowaniu do nieco zwiększonej mocy silnika” – mówi z zadowoleniem Frank-Steffen Walliser, wiceprezes ds. motorsportu i samochodów GT w Porsche. „Kilka lat temu takie czasy okrążeń "wykręcały" wyłącznie rasowe samochody wyścigowe na slickach” – dodaje Andreas Preuninger, dyrektor linii produktów GT. „Nowe GT3 może osiągnąć to przy stosunkowo skromnej mocy, a jednocześnie nadal jest w pełni przystosowane do codziennego użytku”.