Liczne modyfikacje zespołu napędowego, zoptymalizowana aerodynamika oraz lekka konstrukcja Porsche GT3 RS zapewniają mu osiągi jeszcze lepsze od 911 GT3.
Do napędu 911 GT3 RS służy największa i najmocniejsza wolnossąca jednostka z bezpośrednim wtryskiem benzyny w gamie modelu 911. To 4-litrowy, 6-cylindrowy bokser o mocy 500 KM (368 kW) oraz 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Specjalnie opracowana przekładnia PDK przekazująca moc na koła z tyłu, pozwala osiągnąć 100 km/h w czasie 3,3 s, a od 0 do 200 km/h auto rozpędza się w 10,9 s. Podwozie dostało skrętne koła tylnej osi oraz blokady tylnego mechanizmu różnicowego Porsche Torque Vectoring Plus z całkowicie
zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Jest też szerszy rozstaw przednich i tylnych kół.
Zobacz też: Porsche Cayman GT4: ekstremalna propozycja na podzespołach 911 GT3
Konstrukcja wozu (karoseria pochodzi z modelu 911 Turbo) jest bardzo lekka co ma przełożenie na osiągi. Dach wykonano z magnezu, do produkcji pokryw silnika i bagażnika oraz przednich błotników posłużyły tworzywa sztuczne wzmacniane włóknem węglowym. Wiele innych podzespołów wykonano przy użyciu alternatywnych materiałów. W rezultacie odmiana GT3 RS waży 1420 kg (około 10 kg mniej od 911 GT3). Wyczynowy status podkreślają zarezerwowane dla wersji RS dodatki aerodynamiczne – nisko zawieszony przedni spojler oraz wielkie tylne skrzydło. Charakterystycznym elementem są unikalne wloty powietrza przy przednich nadkolach, służące do zwiększenia docisku przedniej osi.
Porsche 911 GT3 RS z czasem okrążenia Północnej Pętli toru Nurburgring równym 7 minut i 20 sekund, pobiło historyczny wynik supersportowego modelu Carrera GT (7 minut i 29 sekund). Cena Porsche 911 GT3 RS została w Polsce ustalona na kwotę startującą od 887 600 PLN.