Wygląd szerokiego, zoptymalizowanego pod kątem masy nadwozia – z klasycznym, zamocowanym na stałe tylnym skrzydłem – jest podyktowany względami aerodynamiki. Wyścigowy design ma swoją kontynuację we wnętrzu, gdzie znalazły się w pełni kubełkowe, wykonane z włókna węglowego siedzenia, zapewniające bezpieczne podparcie boczne, adekwatne do wysokiego poziomu dynamiki jazdy. Spójność doboru materiałów dodatkowo podkreślają lekkie panele drzwi z pętlami do otwierania i siatkami do przechowywania drobiazgów. Zmniejszona została ilość wygłuszeń oraz wymieniono pokrywę tylną na lżejszą.
Mocarz bez doładowania
Do napędu służy 6-cylindrowy bokser o pojemności 4 litrów i mocy 520 KM. Jednostka napędowa o zwiększonej wydajności generuje moc o 15 KM wyższą w stosunku do jednostki stosowanej w poprzedniku oraz w 911 GT3. Motor ten kręci się do 9000 obr./min. i w połączeniu ze specjalnie skalibrowaną, 7-stopniową przekładnią PDK gwarantuje niezrównane osiągi.
Czytaj: To już 70 lat sportowych samochodów Porsche
Porsche 911 GT3 RS przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,2 s, a jego maksymalna prędkość wynosi 312 km/h. To trzeci po modelach 911 GT3 oraz 911 GT2 RS sportowy samochód GT dopuszczony do ruchu na publicznych drogach, jaki Porsche wprowadza na rynek w ciągu jednego roku.
Podwozie inspirowane sportem
Rozwiązania wprost ze świata motorsportu sprawiają, że podwozie nowego 911 GT3 RS oferuje wyjątkowy poziom dynamiki jazdy. Wszystkie wahacze zaopatrzono w przeguby kulowe (sworznie), co zapewnia jeszcze większą precyzję niż w przypadku konwencjonalnych łożyskowań elastokinematycznych (tulei). Lekkie, 20-calowe obręcze z nowo opracowanymi sportowymi oponami w rozmiarze 265/35 na przedniej osi zwiększają zwinność i poprawiają reakcje na ruchy kierownicą, podczas gdy 21-calowe tylne koła z ogumieniem 325/30 zwiększają przyczepność.
Nowe Porsche 911 GT3 RS zostanie wprowadzone do Polski w połowie kwietnia 2018 roku. Podobnie jak wszystkie aktualne samochody sportowe z rodziny GT, model 911 GT3 RS będzie bez dopłaty dostępny z pakietem Clubsport. Pakiet ten obejmuje klatkę, ręczną gaśnicę, przygotowanie do montażu przełącznika odłączającego akumulator oraz 6-punktowe pasy.
Pakiet Weissach
Dla szczególnie ambitnych kierowców opcjonalny będzie pakiet Weissach, pozwalający zmniejszyć masę własną. Pakiet ten zawiera dodatkowe elementy podwozia, nadwozia i wnętrza wykonane z włókna węglowego, a także opcjonalne obręcze z magnezu. W najlżejszej konfiguracji pakiet zmniejsza wagę pojazdu do 1430 kg.