Nowe 911 co prawda nie różni się za bardzo od swojego poprzednika, ale najwięksi fani marki Porsche od razu zauważą zmiany w nadwoziu względem wersji 991. Mimo niewielu zmian z zewnątrz, w środku i pod maską — a w zasadzie klapą bagażnika — zmieniło się bardzo dużo.
Ósma generacja Porsche 911 Carrera S jest zdecydowanie żywsza od swojego starszego brata. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,5 sekundy, co do niedawna było wykonalne wyłącznie przez 911 GT3 o mocy 500 KM. Zmianie nie uległa za to prędkość maksymalna — to dalej porywające 308 km/h.
Poznaj historię 911: Arcydzieło z Zuffenhausen - fakty i ciekawostki
Brytyjski Top Gear dotarł niedawno do kilku informacji, o których nikt nam wcześniej nie powiedział. Dziennikarze mieli szansę zwiedzić fabrykę niemieckiego producenta i ujrzeć na własne oczy cały proces produkcji. Oczywiście nie obyło się bez sekretów. Top Gear za murami fabryki dowiedział się między innymi, że nowa półautomatyczna skrzynia PDK (Porsche Doppelkupplung) została całkowicie przeprojektowana dla modelu 992. Porsche poszło na kompromis, który naprawdę im się udał.
Samochód osiągnie maksymalną prędkość pod warunkiem, że zostanie na szóstym biegu, nie na siódmym czy ósmym. Tak została zestrojona skrzynia. Zatem do czego nam jeszcze dwa biegi? Dzięki dwóm nadbiegom sportowe coupe pozostaje praktyczne, a zużycie paliwa na dłuższych i spokojnych trasach jest znacznie niższe.