Niemcy powrócili do klasycznych rozwiązań znanych ze starszych generacji modelu 911, w których tylna szyba zachodziła aż na boki pojazdu, a rozpoczynała się od grubego słupka B. Takie specyficzne nadwozie o nazwie Targa powraca po kilku latach nieobecności do obecnej generacji popularnej 911-tki o kodowym numerze 991. Dla przypomnienia, takie właśnie rozwiązanie ze słupkowym łukiem tuż za przednimi fotelami, pojawiło się w sportowym Porsche już w 1966 roku. Niestety ostatnia generacja Targi była pozbawiona tych cech (zamiast szerokiego słupka i zdejmowanego panelu dachowego, posiadała panoramiczną, odsuwaną szybę.
Zobacz: Nowe Porsche 911 Turbo i Turbo S Cabriolet - ZDJĘCIA
Umieszczony z tyłu silnik to technika znana z obecnych już na rynku 911-tek. Co ciekawe model Targa będzie jednak w przeciwieństwie do wersji coupe, oferowany wyłącznie z napędem na 4 koła. Do sprzedaży trafią dwie odmiany - Targa 4 i mocniejsza Targa 4S. Podstawowa odmiana będzie skrywała pod tylną klapą 3.4-litrowy motor 6-cylindrowy o mocy 350 KM i 390 Nm. W połączeniu ze skrzynią PDK i pakietem Sport Chrono, model ten będzie osiągać prędkość 100 km/h w 4.8 sekundy. Maksymalne przyspieszenie podane przez producenta to 282 km/h.
Porsche 911 Targa 4S dostała dodatkowy zastrzyk mocy, za sprawą większego pojemnościowo silnika. Tutaj inżynierowie zastosowali 3.8-litrową jednostkę napędową, generującą 400 KM. Parametry w zestawie ze skrzynią PDK i pakietem Sport Chrono, to przyspieszenie ze startu zatrzymanego do 100 km/h na poziomie 4,4 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 293 km/h.
Auto zostanie wprowadzone rynek już w maju bieżącego roku. W Niemczech ceny 911 Targa rozpoczną się od 109 338 euro za wersję Targa 4, natomiast na model Targa 4S trzeba będzie przygotować minimum 124 094 euro.