Z okazji 50-lecia modelu 911, oraz 40 lat od premiery 911 Turbo, Porsche prezentuje światu dwie najnowsze wersje swoich kultowych aut - 911 Turbo i Turbo S w wydaniu Cabriolet. Po raz pierwszy te dwa luksusowe sportowe samochody, zaprezentowane zostaną szerszej publiczności podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles (start imprezy 20 października 2013 r.).
WYGLĄD
Porsche 911 Turbo Cabriolet i 911 Turbo S Cabriolet charakteryzują się identyczną mieszanką dynamizmu, osiągów i wydajności, jak zaprezentowana kilka miesięcy wcześniej wersja coupe. Zastosowano m.nin. ten sam szeroki tylny spojler typowy dla 911 Turbo, który jest o 28 mm szerszy niż w modelach Carrera 4. Jego powierzchnia o szerokości dłoni rozciąga się od słupka C aż do zewnętrznej części samochodu. Inaczej wygląda jedynie składany elektrycznie dach, wyposażony w lekką ramę z magnezu. Tak jak w modelach poprzedniej generacji otwieranie i zamykanie trwa w ok. 13 sekund, nawet gdy samochód porusza się z prędkością do 50 km/h.
>>> Hipersportowe Porsche 918 Spyder pobiło rekord toru Nurburgring - WIDEO <<<
SILNIKI
Inżynierowie podobnie jak w modelach coupe, wykorzystali turbodoładowany 3.8-litrowy sześciocylindrowy motor. W kabriolecie 911 Turbo dostarcza on 520 KM (383kW), a w wersji S 560 KM (412kW). Auta przyśpieszają od 0 do 100 km/h odpowiednio w 3,5 i 3,2 s.ekundy, osiągając prędkość maksymalną 318 km/h. To oznacza, ze w porównaniu z poprzednią generacją, nowe odkryte 911-tki są mocniejsze o 30 KM i szybsze o 0,2 sekundy. Ich wydajność wzrosła więc o 15%. Według producenta samochody mogą pochwalić się takimi osiągami przy stosunkowo niskim spalaniu nieprzekraczającym 10 litrów na 100 km. Oba kabriolety potwierdziły te wyniki, osiągając spalanie w wysokości 9,9l/100 km (co równa się emisji CO2 na poziomie 231 g/km) w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (NEDC).
UKŁAD JEZDNY
Auta zostały wyposażone w dwusprzęgłową skrzynię zmiany biegów PDK w standardzie i nowy napęd PTM na wszystkie koła, a także skrętną tylną oś i aktywną aerodynamikę. Modele te dzięki temu ustanawiają punkt odniesienia dla pozostałych kabrioletów w segmencie samochodów sportowych. Podczas gdy tylna oś skrętna zwiększa właściwości jezdne obu modeli zarówno na torze jak i na drodze, za pomocą jednego przycisku aktywna aerodynamika może zostać dostosowana tak, aby osiągnąć optymalną wydajność lub imponującą dynamikę jazdy.