Nowe Cayenne po modernizacji otrzymało bardziej wyrazisty design, czy jeszcze bogatszy zakres wyposażenia standardowego. Pod karoserią SUV dodatkowo kryje nowocześniejsze technologie. Wszystkie odmiany silnikowe legitymują się jeszcze lepszymi osiągami i niższym zużyciem paliwa względem poprzedników.
Porsche Cayenne S Diesel zostało wyposażona w jednostkę o pojemności 4.2-litra w układzie V8. Silnik legitymuje się mocą 385 KM przy 3750 obr./min i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000-2750 obr./min. Na sprint do "setki" potrzebuje jedynie 5,4 s (5,3 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono). Cena tej odmianty rozpoczyna się od 410 900 zł.
Przeczytaj też: Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce! Nasi rodacy są coraz bogatsi?
Benzynowe Cayenne S, tym razem wyposażono w 6-cylindrowy moto biturbo, który generuje moc 420 KM (o 20 KM więcej), co dzięki downsizingowi i zmianie charakterystyki jednostki napędowej poprzez podwójne doładowanie, pozwala na osiągnięcie pierwszych 100 km/h już po 5,5 s (5,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono) – to wynik lepszy aż o 0,4 s względem dotychczas oferowanego Cayenne S. Cena staruje od 401 400 zł.
Topową wersją jest Cayenne Turbo, która obecnie dysponuje 4.8-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 520 KM przy 6000 obr./min i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego (zakresie 2250-4000 obr./min). To pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 s (4,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono) i rozwinięcie prędkości maksymalnej równej 279 km/h. Polską cenę skalkulowano od 640 400 zł.
Rynkowa premiera nowego Porsche Cayenne odbędzie się 11 października 2014 roku.
Nowe Porsche Cayenne - CENA w Polsce
- Cayenne S od 401 400 zł
- Cayenne Diesel od 332 500 zł
- Cayenne S Diesel od 410 900 zł
- Cayenne Turbo od 640 400 zł
- Cayenne S E-Hybrid - dołączy w późniejszym czasie