Porsche Cayman to tak naprawdę w pełni zabudowana twardym dachem odmiana dwuosobowego modelu Boxster, różniąca się od niego detalami nadwozia i wykończeniem. Niemcy na motoryzacyjnym salonie w USA właśnie zaprezentowali drugą generacją sportowego auta, w wersji Cayman i mocniejszej Cayman S. Wozy z zewnątrz na pierwszy rzut oka można rozróżnić po innym stylu rury wydechowej - Cayman S posiada podwójną okrągłą końcówkę. Auta trafią do sprzedaży w Niemczech w okolicach marca 2013 roku.
Pojazd w porównaniu z poprzednikiem jest nieco lżejszy i posiada nowe jednostki napędowe. Auto z centralnie umieszczonym sześciocylindrowym silnikiem typu boxer, skonfigurowano w dwóch odmianach. Pierwsza o pojemności 2.7-litra generuje 275 KM. Osiągi to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy oraz prędkość maksymalna 266 km/h. Moc przenoszona jest na koła tylne za pośrednictwem 6-stopniwej manualnej skrzyni biegów, lub przekładni PDK o siedmiu przełożeniach.
Druga mocniejsza odmiana Cayman S kryje pod pokrywą motor 3.4-litra dostarczający 325 KM. Pierwsza setka pojawia się na liczniku w czasie 4,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 283 km/h. To auto może śmiało stanowić swego rodzaju tańszą alternatywę dla bazowego modelu 911.