Niesłabnący popyt na kompaktowego SUV-a sprawił, że jego seryjna produkcja została "rozkręcona" szybciej niż kiedykolwiek wcześniej: do początku września wolumen produkcji nowego Porsche Macan w Lipsku zwiększy się do ponad 420 egzemplarzy dziennie, co oznacza, że w ciągu zaledwie kilku dni dorówna wysokim wynikom poprzednika.
Szereg modyfikacji nadwozia sprawia, że Macan wygląda bardziej dynamicznie, a przy tym nowocześniej. Tył samochodu został kompleksowo przeprojektowany w oparciu o smukły design poprzednika. Trójwymiarowy diodowy pas świetlny tworzy charakterystyczny znak rozpoznawczy Porsche. Nadwoziownia fabryki w Lipsku została rozbudowana specjalnie z myślą o stworzeniu osobnej sekcji do produkcji tylnej pokrywy. Ponadto zoptymalizowano różne części linii montażowej i dopasowano je do nowych poziomów produkcji, tak aby nowy Macan nie stracił nic z atutów swojego wielokrotnie nagradzanego poprzednika.
Kompaktowy SUV w udoskonalonej odsłonie wyróżnia się istotnymi zmianami w zakresie designu, komfortu, łączności i dynamiki jazdy. Auto seryjnie otrzymuje m.in. nowe reflektory LED. Lista najważniejszych innowacji w kabinie obejmuje 10,9-calowy ekran dotykowy najnowszego systemu Porsche Communication Management (PCM), przeprojektowane i przeniesione otwory wentylacyjne oraz sportową kierownicę GT, wzorowaną na tej z modelu 911. System multimedialny standardowo zapewnia dostęp do nowych cyfrowych funkcji, takich jak inteligentna obsługa głosowa czy nawigacja online. Wzbogaciła się także gama wyposażenia samochodu z zakresu komfortu, m.in. o asystenta jazdy w korkach oraz podgrzewaną przednią szybę.